Hyťhová z Trikolóry naložila Gazdíkově školské reformě. Je to velice smutné

29.04.2022 18:18 | Rozhovor

Bývalé poslankyni a dnes učitelce Tereze Hyťhové se nelíbí návrh reformy základního školství, se kterým přišlo ministerstvo vedené Petrem Gazdíkem. Podle jejich slov rozdělení výuky na jádrovou a rozšiřující část povede pouze ke snížení kvality českého školství. „Mám však pocit, že tyto školské reformy napáchají pouze více škody než užitku. O školství hlavně musí rozhodovat lidé s dostatečnou praxí ve školství, ne úředník z kanceláře,“ říká v rozhovoru místopředsedkyně Trikolory Tereza Hyťhová, která zároveň rýpla také do jí tolik kritizované inkluze. „Nemělo by se zapomínat na plošnou inkluzi ve školách, která napáchala obrovské a mnohdy nevratné škody. Ministerstvo by mělo udělat zhodnocení inkluze a provést změny,“ dodala.

Hyťhová z Trikolóry naložila Gazdíkově školské reformě. Je to velice smutné
Foto: Archiv Terezy Hyťhové
Popisek: Tereza Hyťhová

Ministerstvo školství připravuje největší reformu českého školství za posledních dvacet let. Je to podle vás správně? Potřebuje české školství zásadní reformu? 

Doba jde neustále kupředu a my musíme umět „jít s dobou“. Mám však pocit, že tyto školské reformy napáchají pouze více škody než užitku. O školství hlavně musí rozhodovat lidé s dostatečnou praxí ve školství – ne úředník z kanceláře. Proto některé inovativní reformy vypadají, jak vypadají.

Ministerstvo avizovalo, že základem této reformy má být rozdělení výuky na „jádrový“ a „rozvíjející“ obsah s tím, že žáci si budou moci vybrat, ve kterých předmětech se budou učit i ten „rozvíjející“ obsah. Souhlasíte s tímto modelem? 

Ještě nedávno vykládal látku učitel, který také má přehled, co je v dané látce podstatné. Teď si má žák sám vybrat a určit, co se chce učit? Nechme učitele dělat svoji práci a používejme zdravý selský rozum.

Experti pracující pro ministerstvo školství argumentují tím, že velké procento žáků má problémy se studiem právě proto, že nezvládají současný velký rozsah učiva ve všech předmětech a že výběr jen některých předmětů jim umožní budoucí specializaci. Co si o tom myslíte? 

Velký rozsah učiva? Jediné řešení, s kterým ministerstvo přijde, je opět snižování nároků? To je velice smutné. Pokud se takto bude pokračovat, žáci zanedlouho nebudou muset chodit do školy, protože se nebudou mít co učit.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Jak zabránit Číně, aby o nás sbírala citlivá data?

Podle mě také není problém jen v Číně, ale dnes už téměř neexistuje nic jako soukromý. I třeba EU dost šťourá do soukromý lidí - většinou to vydává za dobrý úmysl a možná to i dobře myslí, ale je to potřeba? Co vím, tak třeba chtěla mít možnost sledovat i soukromou korespondenci lidí na internetu at...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Konec 168 hodin, ale Fridrichová v ČT zůstává. Vyoral má jasno, co bude dál

16:59 Konec 168 hodin, ale Fridrichová v ČT zůstává. Vyoral má jasno, co bude dál

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA „Tomuhle propagandistickému braku vzpomínky věnovat nebudu,“ říká z…