Jak to je podle experta ve skutečnosti s ekologií nových aut a elektomobilů. Budete se asi divit

02.04.2019 17:49 | Zprávy

ROZHOVOR: To, že z nás řidičů dělají některá média piráty silnic a škodnou a z aut plechové obludy, které ničí tento svět, se už stalo koloritem. Stejně tak si zvykáme na zjednodušené závěry, že téměř za vše může rychlost. Být pomalým nebo špatným řidičem je v mediálním světě lepší, než jezdit bez nehod a být vyježděný a nezdržovat provoz. Za reálnou nehodu je bodový postih nižší než za překročení rychlosti na prázdné dvouproudové silnici a telefonovat za jízdy je špatně, ale zastavit v nepřehledném úseku a telefonovat je v pořádku. To jenom na úvod, do jaké společenské pozice se dostávají dnešní automobilisté, říká Karel Pohner, pořadatel Rally show v Hradci Králové

Jak to je podle experta ve skutečnosti s ekologií nových aut a elektomobilů. Budete se asi divit
Foto: Hans Štembera
Popisek: Export automobilů, ilustrační foto

Co si Vy osobně myslíte o současném trendu ekologie aut? Je podle Vás efektivní kupovat stále nová a nová auta? 

O ekologii aut začneme v podobném duchu. Mít každé 3 – 5 let nové auto je podle „expertů“ ekologické. To už slýcháme dvacet let a vždy ta stará auta neuvěřitelně zatěžují naše životní prostředí, ale ta nová, to je prý správná cesta. Dnes už jezdíme zase v těch nových autech, která byla tak ekologická, ale ejhle, dnes jsou už zase stará a neekologická. Každý rok přijde nová euro norma, až z toho musel sám chudák Volkswagen podvádět a najednou jsou všechna ta dieselová eko auta z roku na rok zase fuj. 

Neměl bych takové věci vůbec říkat, protože jsem pořadatelem Rally Show, jedné z největších road show v Čechách, a proto doufám, že mi to naši partneři odpustí. Není tomu tak dávno, co jsme na okruhu testovali jednu značku automobilů a přiletěl tam šéfkonstruktér z Paříže, který sám přiznal, že dnešní motory jsou dimenzovány na 200 tisíc km. Nejsem zastáncem konspiračních teorii o tzv.“kurvítkách“, ale výrobci nejsou motivováni k výrobkům, které by měly vydržet dlouho, a tak konstrukci vozů prostě nepředimenzují a snaží se šetřit. Ale položme si otázku, je opravdu ekologické po 200 tisících nebo 4 letech kupovat, tedy vyrábět a likvidovat další auto? Nebylo by třeba ekologické najet na autě 600 tisíc a více a tím snížit ekologickou zátěž této planety z výroby, likvidace a dovozu o 2/3! A pokud už je nutné snižovat objemy motorů kvůli váze, emisím a ceně, tak nestálo by za zvážení motory nebo auta generálkovat a repasovat? 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Barbora Richterová

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Vedení sněmovny

Kritizujete, že nemáte ve vedení svého zástupce, že je to nedemokratické a nespravedlivé. V čem přesně? Často také tvrdíte, že vám nejde o funkce, proč je pro vás tedy tak důležité mít místopředsedu sněmovny? Není spíš dobře, že se budoucí vláda rozhodla snížit jejich počet? Na co potřebujeme několi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl pomstí rodinu tvrdšími prostředky, než se čekalo

15:20 Rajchl pomstí rodinu tvrdšími prostředky, než se čekalo

Poslanec a předseda strany PRO Jindřich Rajchl rozjíždí právní bitvu, aby pohnal k zodpovědnosti tzv…