Vaše společnost je předním českým výrobcem a dodavatelem stříkací techniky. Co si pod tímto pojmem můžeme představit? Kde vaše produkty nacházejí uplatnění?
Stříkací technika je poměrně široký pojem, který zahrnuje veškerá zařízení určená k aplikaci nátěrových hmot na nejrůznější materiály jako například kov, dřevo, plast nebo sklo. Jedná se především o stříkací pistole a dále jejich příslušenství v podobě vysokotlakých čerpadel, míchadel, tlakových zásobníků a dalších zařízení pro přípravu a přepravu nátěrových hmot. Speciální produktové řady pak tvoří technika pro aplikaci práškových barev a žárové nanášení kovů. Již široký sortiment produktů napovídá tomu, že naše výrobky mají velmi široké uplatnění v řadě oborů. V současnosti se výrazně orientujeme na zákazníky z oblasti automotive, kam dodáváme prvotřídní stříkací pistole pro aplikaci autolaků, ale také unikátní systémy, které slouží například k aplikaci gumového těsnění ve dveřích vozů nebo ochrannému nástřiku brzdných kotoučů. Dále se orientujeme na sklářský a keramický průmysl, nábytkářství, stavebnictví, ale i potravinářství. Lak na židli, glazura na umyvadle, marmeláda v koblize, to vše jsou výsledky naší stříkací techniky a možnosti jejího uplatnění se neustále rozšiřují.
EST + má poměrně pohnutou historii, která sahá až do 50. let 20. století a je spjata s národním podnikem Kovofiniš. Po roce 1989 procházel jako řada podobných podniků kritickým obdobím. Jak se vám podařilo obrátit jeho vývoj správným směrem?
Kritická situace v Kovofiniši souvisela s útlumem aktivit exportních agentur, které do té doby řídily distribuční kanály českých závodů v zahraničí. Do roku 1989 byl Kovofiniš monopolním dodavatelem zařízení a přípravků pro povrchové úpravy do všech států RVHP a s jejím rozpadem přišel o velkou část svých dosavadních odbytišť. Společnost EST +, která vzešla z jeho rozdělení a privatizace v roce 1992, se s tímto problémem potýkala ještě následujících 10 let své existence. Na rozdíl od řady jiných podniků jsme však tuto krizi ustáli a koncem minulého desetiletí jsme začali intenzivně pracovat na rozsáhlé modernizaci společnosti a inovaci našeho sortimentu, abychom opět dokázali čelit světové konkurenci z Německa, USA nebo Japonska, která mezitím obsadila uvolněný prostor. Soustředíme se také na vytváření individuálních obchodních strategií pro jednotlivé produktové řady, a to jak pro domácí, tak i zahraniční trhy. Díky tomu se nám v posledních letech podařilo obnovit silnou pozici na českém trhu, kde jsme opět nejen jediným výrobcem, ale také předním dodavatelem stříkací techniky. Důležité kontakty jsme již navázali i v zahraničí, vyvážíme zejména do Francie, Chorvatska, Německa, Bulharska, Polska, v menší míře do Ruska, Běloruska a na Ukrajinu. Stále ale máme před sebou ještě řadu trhů s obrovským potenciálem, na které teprve musíme proniknout

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: red