ParlamentníListy.cz
» Aréna » Rozhovory » Jde o fatální chybu státu. A hrstka pomatených, samolibých zachránců světa se nám směje. Dopravní expert si nebral servítky
Jde o fatální chybu státu. A hrstka pomatených, samolibých zachránců světa se nám směje. Dopravní expert si nebral servítky
24.05.2024 16:05 | Rozhovor
Výstavba moravské dálnice D49 se zastavila. Přestože daňové poplatníky již stála přibližně 6 miliard korun a nových 17 kilometrů dálnice se řidičům mělo otevřít již na konci letošního roku, vše opět zkomplikovali ekologičtí aktivisté. Tentokrát uspěli u Nejvyššího správního soudu, který kvůli pochybnostem o platnosti některých kulatých razítek vydaných během povolovacího procesu vyhání na tisíc lidí pracujících na dálnici ze stavby pryč. Proč k tomu došlo a co to znamená nejen pro Zlínský kraj, na to jsme se ptali Libora Lukáše, předsedy Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, bývalého hejtmana Zlínského kraje.
Foto:
Archiv LL
Popisek: Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, bývalý hejtman Zlínského kraje
reklama
Jak to vidíte z hlediska posledního vývoje s výstavbou dálniční sítě ve vašem kraji? Zdá se, že s velkými komplikacemi se teď potýká dokončení stavby dálnice D49 v úseku mezi Hulínem a Fryštákem.
Stručně řečeno, je to Kocourkov v přímém přenosu, aneb vítejme v Absurdistánu. Nejsme přece tak bohatou zemí, která si může dovolit nepochopitelný exces, spočívající v tom, že stát umožní ekologistům za přispění našich soudů po šestnácti letech usilovné práce inženýrů, techniků, speciálních znalců i úředníků zastavit výstavbu strategické dopravní infrastruktury, v tomto případě dálnice D49. Předmětný investiční projekt je ve finální fázi stavební realizace a na konci roku 2024 mělo být uvedeno do provozu přibližně 17 km dálnice. Tím by došlo k přesunu části tranzitní dopravy z okolí krajského města Zlín na kapacitní infrastrukturu a zároveň by se dálniční síť přiblížila směrem ke slovenské hranici s výhledovým připojením na slovenskou dálniční infrastrukturu D1 u města Púchov. Z druhé strany jsem spokojený v tom smyslu, že se na Moravě aktuálně hodně staví. Jedná se o nové dálniční tahy D1 v okolí Přerova i o dálnici D55 v oblasti Slovácka a Přerovska. Dochází tím k postupnému umazávání infrastrukturního dluhu České republiky vůči východní části naší země a je to dobrou zprávou pro obyvatele Moravy i investory. Jen se trochu strachuji, aby se ekologistům nepodařilo zastavit i tyto strategické projekty.
Proč tomu tak je? Co je podle vás podstatou těchto tahanic a problémů spojených s výstavbou dálnic ve Zlínském kraji?
Jak by to jako vypadalo v praxi, protože to omezování tu je, i když ti, co se ho dopouští tvrdí opak. Problém taky je, že vás třeba nechají nechají říci svůj názor, ale vzápětí vás za něj nálepkují. Třeba tato vláda. Na takové případy by se postihy také vztahovaly? A jaká? A jak chcete postihnout om...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
Ekologičtí aktivisté nebo ekoteroristi ?, Filipes
, 24.05.2024 17:05:16
Stále více se projevují jako ekoteroristi. Obdoba sprejerů, kteří když uvidí čistou zeď, dají se do "uměleckého" díla. Tihle si zase s obdobou lehají na silnice, která jsou určená pro dopravní prostředky, nikoliv pro ně a pak se radují, jak dopravu řidičům pěkně zkomplikovali. Jsou to jen exhibicionisti, kteří se zašťitují ekologií. Na toto slovo už jsem docela alergický, přestože mám přírodu rád a nechovám se k ní jako prase, protože už od mládí vím, že člověk je součástí živé přírody. Ale co je moc, to je příliš. I na mě.