Vaší stěžejní prioritou je školství, kde byste ráda zúročila své zkušenosti z povolání učitelky, kterému jste se věnovala přes 40 let. Ráda byste se zaměřila na to, aby se základní školství sjednotilo, co se týká učebnic a učebních plánů. Zejména učebnic je dnes na trhu velké množství. Jak budete chtít sjednocení docílit? Jak vybrat tu správnou učebnici?
Sjednocení základního školství by bylo možné pouze novelou školského zákona, který bych chtěla předložit.
Z vydávání učebnic se dnes stal velký byznys, což je ku škodě nejen žáků, ale i rodičů vzhledem k jejich nemalé finanční hodnotě. V matematice jsem za celou dobu své aktivní pedagogické činnosti neobjevila jedinou učebnici, ze které by bylo dítě schopné se samo danou látku naučit. To je letitý problém. Jelikož se věnuji doučování matematiky dětí z různých škol, vidím, že některé věci jsou v každé učebnici vysvětlovány jiným způsobem. Velký problém vidím v tom, že někteří učitelé trvají pouze na jediném způsobu řešení a neuznávají postupy jiné. Správnou učebnici by mělo umět posoudit vedení školy. Podle mého názoru by mělo existovat nakladatelství, které by se zabývalo pouze vydáváním učebnic a mělo by tým odborníků, kteří by byli zodpovědní za kvalitu vydávaných učebnic.
Nedomníváte, že učebnice již brzy nahradí tablety? Byla byste pro? Proč?
Tablety bych nerada viděla jako základní učební pomůcku. Hrozí tu nebezpečí, že by děti už vůbec neměly potřebu přemýšlet, protože by si všechno vyhledaly na internetu. Jelikož pořízení tabletu není levná záležitost, mohlo by to vést k omezení přístupu ke vzdělání u dětí ze sociálně slabších rodin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kateřina Synková