Nezvykle upřímný pracovník europarlamentu: To by byl krach, ta užší EU. Francouzi o tom nemluví, ale Le Penová má šanci. A šušká se cosi o katastrofě a stěhování

22.06.2017 12:40 | Zprávy

REPORTÁŽ Slovensko je vzhledem k používání eura faktickým kandidátem do „tvrdého jádra“ EU. Jenže to může mít dalekosáhlé důsledky pro ekonomiku a samostatnost státu. Rovněž navýšení vojenského rozpočtu NATO by našeho souseda uvrhlo do vážných hospodářských problémů. Na setkání s novináři to v Bratislavě řekl ředitel slovenské Informační kanceláře Evropského parlamentu Róbert Hajšel. Přítomní se dále dozvěděli, proč Nizozemci skupují půdu a co by znamenal výběr daní a poplatků, například mýtného, přímo do Bruselu. S překvapením zjistili, že Britové se z pěkných místeček euroúředníků jen tak nepohrnou a proč v bruselském molochu sedí i Norové, přestože tato severská země není řádným členem EU.

Nezvykle upřímný pracovník europarlamentu: To by byl krach, ta užší EU. Francouzi o tom nemluví, ale Le Penová má šanci. A šušká se cosi o katastrofě a stěhování
Foto: Václav Fiala
Popisek: Ředitel slovenské Informační kanceláře Evropského parlamentu Róbert Hajšel

V první fázi informoval o svém pohledu na nového „pána“ Bílého domu. Tento náhled na rozdíl od Slovenska není v České republice příliš ventilován.

Evropa by neměla po Americe plakat

„Vzpomínám, když vyhrál americké volby Donald Trump, jak všichni naříkali,“ uvedl na začátku svého proslovu Hajšel. „Ale já jsem viděl určitou možnost, že když se Amerika více zahledí do sebe, tak bude možnost pro EU, aby se ukázala. Unie tuto možnost zatím nevyužívá. Možná teď trochu. Líbí se mi, že v oblasti environmentálních závazků, takzvané Pařížské dohody o snižování skleníkových plynů, je znát, že EU na sebe převzala iniciativu a břemeno, i když USA odstoupily. A jsou to dost drastické dohody, je to snížení o 40 procent hladiny emisí skleníkových plynů do roku 2030 proti roku 1990,“ upozornil Hajšel. Přítomné však uklidnil tvrzením, že když existuje obchod s emisemi, tak pro mnoho podniků, oblastí a států stačí zachovat trend, který je. „Přijde to legislativou, která bude schvalovaná v EU. Například, že se naftové motory od roku 2020 nebudou moci vůbec prodávat. Doprodají se třeba auta a už se s nimi nová vyrábět nebudou, takže si lidé budou mít možnost koupit jen na benzín, plyn, elektřinu nebo hybridní,“ uvedl jeden z příkladů.
„Když tedy nechceme, aby se zvyšovala všeobecná průměrná roční teplota celé Země, a to se zvyšuje o dva až šest stupňů za padesát let, tak je možné, že bude potřeba 80procentní snížení skleníkových plynů už do roku 2050,“ varoval ale Hajšel. „Když se to nedodrží a teplota stoupne o dva stupně, tak se hladina moře zvýší v důsledku roztání ledovců o dva tři metry a dojde k zaplavení poloviny Nizozemska, Belgie a některých dalších států. Takže když Nizozemci tady skupují půdu, vědí proč. Je to až konspirativní, ale je zapotřebí se tomu postavit a brát to do úvahy,“ v podstatě potvrdil, co se šušká mezi lidmi.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

EU , Evropský parlament , NATO , Hajšel

autor: Václav Fiala

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Veřejná doprava

Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Stranický týdeník, dříve „orgán“. Předvolební Šafr do schránky

9:02 Stranický týdeník, dříve „orgán“. Předvolební Šafr do schránky

TÝDEN V MÉDIÍCH Nový ředitel ČT chce provést kontrolu hospodaření. Zná čísla z roku 2001, kdy stálo …