Poslankyně Hnyková promluvila o homosexuálech, Romech, islámských imigrantech a pak těch, kteří o Češích píší, že jsou xenofobové

13.08.2017 8:41

ROZHOVOR „Ať žijí spolu dva muži či dvě ženy, tak mají tyto páry při výchově dětí řadu hendikepů, o tom přece vyšla i řada odborných studií,“ konstatuje k problematice výchovy dětí homosexuálními páry poslankyně Jana Hnyková, která je také lídrem strany Realistů v Libereckém kraji. „A pokud tito lidé chtějí děti, které mají svěřené, dobře vést, tak jim pak stejně musí říct, že normální rodina se skládá z otce a matky a kromě toho, že pak i fungují homosexuální výjimky,“ dodává ještě severočeská politička.

Poslankyně Hnyková promluvila o homosexuálech, Romech, islámských imigrantech a pak těch, kteří o Češích píší, že jsou xenofobové
Foto: Vít Hassan
Popisek: Demonstrace " Braňme ČR, naši budoucnost a budoucnost našich dětí před xenofobii a nenávistí!"

Senátor, hejtman a vlivný politik KDU-ČSL Jiří Čunek uvedl na adresu festivalu sexuálních menšín Prague Pride: ,,Je to pochod smrti pro stát, pro Evropu, pro naši civilizaci, když stát bude tyto skupiny podporovat a uznávat jako rodiny." K problematice homosexuálů ještě dále dodal: ,,Sexuální orientace je v mnohých případech volba, říkají to odborníci. V mnohých případech je to vrozená danost. Tak, jak se někdo narodí bez nohy, tak se někdo narodí s jinou sexuální orientací. Musíme přijmout zákony přírody a především přijmout každý sám sebe se svými přednostmi i handicapy. Neznamená to ale, že jsme tím vyřazení ze společnosti. Každý z nás má jiný úkol a může společnost obohatit jiným způsobem. Nemůžeme ale říkat, že homosexuální páry jsou také rodina. Stát má rodinu podporovat jako svou jedinou budoucnost a ostatní tolerovat.“ Co k takovému názoru uvést? Jaká by měla být politika státu vůči rodině a sexuálním menšinám?

Tak pokud hovoříme o rodině, jedná se o svazek muže a ženy, to je základ společnosti, která se stará o své potomky. Jestliže žijí spolu homosexuálové, nejedná se o rodinný svazek, ale o registrované partnerství. Co se týká festivalu Prague Pride, tak bych panu Čunkovi jeho názor nebrala, i když já si o této akci myslím něco zcela jiného. Pokud je řádně povolená a nepřestupuje se zákon, nemám nic ani proti tomu známému pochodu, i když na druhou stranu, já bych se nikdy, v žádné situaci, takto neprezentovala.

Jaký názor zastáváte na rozhodnutí českého Ústavního soudu, který přiřkl dvojnásobné rodičovství dvěma homosexuálům, kteří využili moderní formu náhradního rodičovství: Oba odevzdali své sperma k oplodnění embrya, které odnosila náhradní matka. Zatímco v USA, kde to celé fyzicky proběhlo, jsou automaticky registrováni jako rodiče – v České republice o tom, že oba budou zapsáni jako „otec a matka“, musel rozhodnout Ústavní soud, prý pouze pro tento konkrétní případ. Co si o tom myslíte? Povede to k legalizaci takovýchto případů i u nás?

Jedná se opravdu o naprosto výjimečný případ a doufám, že ústavní soudci dobře zvážili všechna pro a proti. Když už se ale to dítě narodilo, je třeba, aby se o ně staraly osoby, které ho budou mít rády a vytvoří mu vhodné prostředí. Myslím si, že se jednalo opravdu o zcela mimořádnou záležitost, proto se tomu i věnoval Ústavní soud, a že jen těžko to budou další páry v masovém měřítku dál využívat. Ale to by byla spíše otázka na některé homosexuální komunity.

Je podle vás homosexuální pár zcela plnohodnotnou rodinou anebo má určité hendikepy?

Na to je přece zcela jasná odpověď. Ať žijí spolu dva muži či dvě ženy, tak mají tyto páry řadu hendikepů. O tom přece vyšla i řada odborných studií. A pokud tito lidé chtějí děti, které mají svěřené, dobře vychovávat, tak jim pak stejně musí říct, že normální rodina se skládá z otce a matky a kromě toho, že pak i fungují homosexuální výjimky. Na druhou stranu si musíme uvědomit, že v Česku žije 50 procent dětí v neúplných rodinách a my bychom se měli zamyslet nad tím, proč tomu tak vlastně je. Jestli na tom nemá vinu celá společnost, která u nás klade vysoké nároky jak na ženy, tak i na muže. Možná by pomohla dostupnější psychologická podpora od specialistů a podobně. Mám s tím bohužel i osobní zkušenosti, které můj názor na podporu tradiční rodiny dost ovlivnily.

Západ označuje nás Čechy za xenofoby a homofoby, kteří jsou nesnášenliví k uprchlíkům z islámských zemí, Romům i homosexuálním párům. Myslíte si, že na tomto tvrzení je něco pravdy anebo jen naši kritikové prostě neznají reálné společenské poměry v České republice?

Spíše se domnívám, že to pramení z nepochopení našich poměrů, tradic i historie. Já jsem přesvědčená, že tu s námi může žít leckdo, ale musí respektovat náš životní styl, naše zákony a zvyklosti a měl by se přizpůsobit naší společnosti. A to se týká Romů i imigrantů z islámských zemí. I když u těch posledně jmenovaných se musí opravdu dobře rozlišovat, kdo je pronásledovaný uprchlík před válkou či jiným nebezpečím, a kdo je ekonomický běženec. U pronásledovaných lidí je ale spíše běžné, že emigrují do první bezpečné země v sousedství a po odeznění potíží se do domova vracejí. U nelegální migrace je pak třeba řešit problémy, proč ti lidé vlastně ze svých zemí utíkají, a v rámci mezinárodních společenství je potřeba chudým státům pomáhat. Na druhé straně je ale také nutné se zabývat i tím, aby neziskovky nelegální uprchlíky nevozily na evropský kontinent, když přitom dokonce spolupracují s pašeráky lidí, jak se nyní dovídáme z různých médií.

A teď k Romům - v Česku žije dost takových, kteří poctivě pracují a starají se o své děti. Žijí tu však i jiní lidé, kteří to nedělají, a to potom těm, jenž řádně přispívají na daně, dost vadí. Každý přece musí přiložit ruku k dílu, abychom prosperovali a měli se co nejlépe.

Naopak ve Velké Británii jdou zcela jiným směrem. Dokonce v londýnském metru už nebude hlasatel oslovovat veřejnost dámy a pánové jako dříve, nýbrž vy všichni, aby se dobře cítili i členové homosexuálních či transgender komunit. Co vy na to?

Já jsem toho názoru, že ženy by se měly oslovovat jako dámy a muži jako pánové, nic bych na tom neměnila. Nerozumím ani tomu, proč by to mělo vadit homosexuálům, přece i oni jsou buďto ženského či mužského pohlaví. Takové záležitosti se nafukují i řeší naprosto zbytečně. Myslím si, že teď máme v Evropě daleko důležitější starosti.

Ve Velké Británii budou také muset velké firmy hlásit rozdíly ve mzdách mezi muži i ženami, aby se zabránilo zvýhodňování platových podmínek pro muže. I když už z EU Britové vystoupili, jdou prakticky v trendu, který nyní Brusel prosazuje. Domníváte se, že by to bylo potřebné i u nás? Opravdu stále existuje i v Česku rozdílné finanční hodnocení u žen a mužů, kteří vykonávají stejnou práci?

Je samozřejmé, že za stejnou práci odvedenou ve stejném množství a kvalitě musí dostat muž či žena rovnocennou odměnu. Pokud tomu ale tak není, tak je to potom diskriminace. A my máme u nás dostatečné právní nástroje k tomu, abychom se mohli bránit. Proto považuji nutit zaměstnavatele, firmy či živnostníky k nějakým hlášením za naprosto zbytečné, to si určitě nezaslouží.

reklama

autor: Jan Štěpán

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jednou nohou v kriminále. „Fialův hnůj“ už dohnal zemědělce

4:44 Jednou nohou v kriminále. „Fialův hnůj“ už dohnal zemědělce

VIDLÁKŮV TÝDEN Všichni jsme jednou nohou v kriminále a úřady si už došláply na ty zemědělce, kteří v…