Obchodujete na východních trzích. Jak se situace na Ukrajině a na Krymu na tomto podnikání odráží?
Export je až na posledním z míst problému. Jde o obrovský mezinárodní průšvih. Pokud chceme být v hodnocení objektivní, tak si musíme položit otázku, proč to vlastně vzniklo. Jde o destabilizaci části Evropy, která může přeskočit jinam.
To souhlasím. První otázku jsem ale zvolil proto, že v podstatě s celým Východem domlouváte kontrakty, takže máte přímou zkušenost…
Jsem především absolvent vojenské válečné akademie a dalších dvou československých vojenských akademií, respektive vysoké vojenské školy, takže se stále mohu považovat i za vojenského odborníka - stratéga, který má navíc zkušenosti z třiadvaceti let podnikání, což je obrovská výhoda. Člověk si ty trasy může stále projíždět. Poprvé jsem Krym navštívil roku 1987 a pak jsem na Ukrajině pokračoval od roku 1996, kdy jsem byl poradcem vedení Škody Mladá Boleslav. V sedmdesátých letech byla na Krymu s pomocí československého závodu Škoda Ostrov nad Ohří zbudována nejdelší trolejbusová linka na světě. Naposledy jsem byl ale na Ukrajině v roce 2010, kdy jsem si řekl a dost. Pochopil jsem, že jde o území oligarchů. Tam žádný regulérní byznys nelze dělat. Poté, co se dostal Viktor Janukovyč na post prezidenta, jsem pochopil, že každá investice tam je velmi riskantní.
Ostatně to se říká i o Rusku, že je tam riskantní byznys…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Jan Rychetský