Soutěž Ocenění Českých Podnikatelek má za sebou další ročník. Jaký byl?
Velmi nás potěšilo, že letošní 11. ročník byl opět rekordní. Odborný garant soutěže na základě splnění podmínek soutěže vybral 28 535 kandidátek na zisk ocenění. Z nich bylo na základě ratingu nominováno 1062 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Ve finále se vybíralo ze 120 firem a 83 z nich splnilo všechna kritéria. V rámci OCP jsme se i letos setkali s celou řadou zajímavých příběhů, které mohou být inspirací nejen všem podnikatelkám, ale i ženám, které se pro vlastní podnikání teprve rozhodují.
Co je společné českým podnikatelkám?
To, co mají z mého pohledu české podnikatelky společné, je jejich obrovská skromnost. Často se setkávám s tím, že říkají, že vlastně nic zvláštního nedělají, že jen pracují. Někdy se dokonce ani necítí jako podnikatelky. Já však vidím ženy, které se nebály jít za svými sny, převzít odpovědnost nejen za svůj život, ale také životy svých zaměstnanců a jejich rodin. Obdivuhodná je na nich jejich statečnost, houževnatost a obětavost, s níž se vrhají do nových projektů s cílem posunout své podnikání vpřed. Jsem ráda, že s nimi můžeme být u toho. Podíváme-li se na letošní finalistky z ekonomického pohledu, vidíme, že i letos platí, že doménou českých podnikatelek jsou především obchod a služby, kde působí hned 62 % finalistek. Ženy však nepodnikají jen v typicky ženských oborech. Důkazem je fakt, že výrobě se věnuje 16,5 % letošních finalistek, 13 % podniká ve stavebnictví, 10 % v dopravě či logistice. Celkem 8 % působí v oblasti vzdělávání, 7,5 % pak shodně ve zdravotnictví a také v gastronomii a potravinářství. Zhruba 6 % podnikatelek působí v oboru cestovního ruchu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV