To je přece šílené! Mediální expert Mikeš o poměrech v ČT. Tvrdě. Platy, rozpočet, kývači... A je toho víc

06.02.2020 21:08 | Zprávy

ROZHOVOR „Je přece šílené, že nevíme, za co se vlastně v České televizi platí, kolik dostávají umělci, kolik dostávají moderátoři,“ říká mediální expert Jiří Mikeš. V rozhovoru zdůrazňuje, že akcionáři jsou obyčejní poplatníci koncesionářských poplatků, a ze svého pohledu popisuje, jak by měl probíhat výběr do křesel televizní rady. Podle Mikeše tam patří i ekonomové a odborníci na reklamu. Odmítá také kritiku moderátora Českého rozhlasu Luboše Xavera Veselého, který prý nevede rozhovory nenávistně a dokáže navázat vztah s tím, s kým interview dělá.

To je přece šílené! Mediální expert Mikeš o poměrech v ČT. Tvrdě. Platy, rozpočet, kývači... A je toho víc
Foto: Archiv Jiřího Mikeše
Popisek: Ing., Mgr. Jiří Mikeš

Na šest míst v Radě České televize je 90 přihlášek. O čem vypovídá velký zájem?

Já bych viděl dva zájmy. Jednak těch vyčůránků, kteří do rady chtějí, protože chtějí měsíčně dvacet tisíc, aniž by se museli příliš namáhat. A pak těch, kteří chtějí televizi změnit nebo bránit – pražská kavárna. Takže jde o směsku různých lidí. Domnívám se, že postupovat takhle je naprostá hloupost. Rada České televize musí být kontrolní orgán a kontrolovat korunou. To znamená, že musí hájit zájmy nás, kdo platíme koncesionářský poplatek, jestli se neplýtvá. Změnu náplně televize bych nechal na odbornících, které televize má. Kromě některých mají hodně slušných a schopných lidí a vysílací schéma ať si dělají sami.

Ale členové rady by tam měli mluvit za nás a kontrolovat televizi korunou. Je přece šílené, že nevíme, za co se vlastně v televizi platí, kolik dostávají umělci, kolik dostávají moderátoři. Výběr do rady by měl být jiný – za prvé by měli přizvat ekonomy, někoho, kdo je důvěryhodný. A za druhé zástupce občanských společností a profesionálů včetně Asociace komunikačních agentur a podobně – tedy lidi, kteří rozumějí tomu, co je a co není reklama. Když se dívám na některé sponzorské spoty, žasnu, jak je možné, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání neví, co je sponzoring. Proto je o členství takový zájem a svědčí o tom, že televize je v nějakém prapodivném stavu.

Zmínil jste, že by v radě měli být zastoupení ekonomové. Jedním z ekonomů, kdo se do rady hlásí, je ekonomka Hana Lipovská, kterou nominovala Česká biskupská konference. Stala se terčem kritiky pro vyjádření pro ParlamentníListy.cz, že nechápe smysl existence veřejnoprávních médií. Někteří jí vyčítají také angažmá v Institutu Václava Klause. Co vy na to?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zuzana Koulová

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pět procent na obranu? Staneme se „velkokrmelcem“ nejen Evropy. Počty historika Fidlera

4:44 Pět procent na obranu? Staneme se „velkokrmelcem“ nejen Evropy. Počty historika Fidlera

HISTORIE BEZ HYSTERIE „Z oněch 20 % státního rozpočtu odteče dosti vysoká částka do zahraničí. Toto …