Viděli jsme, jak mediální a marketingový obraz Andreje Babiše přispěl k jeho volebnímu zisku v podzimních sněmovních volbách. Jakou práci podle vás odvádějí mediální poradci dvou zbylých soupeřů o Hrad (Jiřího Drahoše a Miloše Zemana) před blížícím se závěrečným kolem prezidentských voleb?
Myslím, že to je doba velkého taktizování, ve kterém, podle mého názoru, zatím vyhrává Miloš Zeman. Je totiž ve svých krocích špatně předvídatelný, záměrně ve své komunikaci vypouští klamavé balónky: Tu osvobodí dvojnásobného vraha, prohlásí, že ho podporuje Mistr Gott, který to potom dementuje, nebo Zeman říká, že nehodlá v předvolební kampani vystupovat v médiích a že ji vlastně ani nepovede… Realita je přitom zcela odlišná.
Zeman je také v objektivně výhodnější situaci, protože za sebou nechal dlouhou mediální a imageovou stopu. Ať se nám to líbí, nebo ne, výzkumy hovoří jasně: oblíbenost Zemana osciluje až k padesáti procentům. Oproti tomu Drahoš svou emoční stopu a obraz musí vytvářet za pochodu a musí nabídnout něco víc než Zeman i jeho voličům, protože část z nich musí získat na svou stranu. Jinak nemá šanci.
Šéf Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec. (Foto: archiv P. Brabce)
Drahoš bývá svými příznivci vykreslován jako klidný gentleman. Zatímco Zeman je svými kritiky popisován jako barbar, který užívá vulgarismy, neváhá svými výroky přispět k sexistickému pojetí světa. Příznivci Zemana jej zase na FB přirovnali ve stylu vyjadřování a v životním stylu k Winstonu Churchillovi, zatímco Drahošův styl vystupování přirovnali k Nevillu Chamberlainovi. Patří tyto taktiky do běžné politické soutěže?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jonáš Kříž