Vidíte? Opět táhne Drahoš druhým tahem… Reklamní expert ještě před televizním střetem Zemana a Drahoše odkrývá taktiku, výhody, slabiny, šance

21.01.2018 13:50 | Zprávy

ROZHOVOR „Doba velkého taktizování, ve kterém zatím vyhrává Miloš Zeman.“ Tak situaci mezi prezidentskými kandidáty před zahájení jejich první televizí přenášené diskuze vidí marketingový expert a prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec. Zeman má podle Brabce výhodu, protože je ve svých krocích „špatně předvídatelný". Zeman podle Brabce nastoluje agendu, na kterou Drahoš musí reagovat a musí „dotahovat témata“. Drahošovi podle Brabce chybí zdravá agresivita. Jedinou šanci, kterou Drahoš proti Zemanovi v blížících se debatách má, je vnutit mu svůj styl komunikace a mít štěstí na probíraná témata.

Vidíte? Opět táhne Drahoš druhým tahem… Reklamní expert ještě před televizním střetem Zemana a Drahoše odkrývá taktiku, výhody, slabiny, šance
Foto: hns
Popisek: Duel Drahoš versus Zeman, ilustrační koláž

Viděli jsme, jak mediální a marketingový obraz Andreje Babiše přispěl k jeho volebnímu zisku v podzimních sněmovních volbách. Jakou práci podle vás odvádějí mediální poradci dvou zbylých soupeřů o Hrad (Jiřího Drahoše a Miloše Zemana) před blížícím se závěrečným kolem prezidentských voleb?

Myslím, že to je doba velkého taktizování, ve kterém, podle mého názoru, zatím vyhrává Miloš Zeman. Je totiž ve svých krocích špatně předvídatelný, záměrně ve své komunikaci vypouští klamavé balónky: Tu osvobodí dvojnásobného vraha, prohlásí, že ho podporuje Mistr Gott, který to potom dementuje, nebo Zeman říká, že nehodlá v předvolební kampani vystupovat v médiích a že ji vlastně ani nepovede… Realita je přitom zcela odlišná.

Zeman je také v objektivně výhodnější situaci, protože za sebou nechal dlouhou mediální a imageovou stopu. Ať se nám to líbí, nebo ne, výzkumy hovoří jasně: oblíbenost Zemana osciluje až k padesáti procentům. Oproti tomu Drahoš svou emoční stopu a obraz musí vytvářet za pochodu a musí nabídnout něco víc než Zeman i jeho voličům, protože část z nich musí získat na svou stranu. Jinak nemá šanci.


Šéf Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec. (Foto: archiv P. Brabce)

Drahoš bývá svými příznivci vykreslován jako klidný gentleman. Zatímco Zeman je svými kritiky popisován jako barbar, který užívá vulgarismy, neváhá svými výroky přispět k sexistickému pojetí světa. Příznivci Zemana jej zase na FB přirovnali ve stylu vyjadřování a v životním stylu k Winstonu Churchillovi, zatímco Drahošův styl vystupování přirovnali k Nevillu Chamberlainovi. Patří tyto taktiky do běžné politické soutěže?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jonáš Kříž

K čemu by bylo podle vás projednání bitcoinové kauzy v Senátu?

Podle mě k ničemu nebylo ani projednání ve Sněmovně. Myslíte, že je vůbec šance, že se dozvíme pravdu? Zajímalo by mě od koho, když podezřelého vyšetřuje jeho blízký. A fakt jste čekala, že se tím v senátu bude někdo zabývat, když mu vládne opět ODS? Já už tu pomalu nevěřím ničemu nebo naopak tomu, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková: Kampaň STANu za vaše peníze. Vylepšený Rakušan, „nezávislá“ debata, spolupráce s médii

11:14 Bobošíková: Kampaň STANu za vaše peníze. Vylepšený Rakušan, „nezávislá“ debata, spolupráce s médii

Na kampaň Rakušanova hnutí Starostové a nezávislí (STAN) se zaměřila lídryně STAČILO! ve Středočeské…