Dvůr Králové nad Labem vypsal architektonickou soutěž na revitalizaci autobusového nádraží

08.03.2022 18:18 | Tisková zpráva

Rada města Dvůr Králové nad Labem schválila soutěžní podmínky otevřené anonymní architektonicko-urbanisticko-dopravní projektové soutěže o návrh řešení revitalizace autobusového nádraží ve Dvoře Králové nad Labem včetně podkladů a příloh. Architektonická soutěž je vypsána jako dvoufázová, odměny účastníkům jsou navrženy v souhrnné výši 900 tisíc Kč. Předmětem soutěže je zpracování architektonicko-urbanisticko-dopravního návrhu na revitalizaci autobusového nádraží ve městě. „Areál stávajícího autobusové nádraží je v nevyhovujícím stavu a my chceme nabídnout občanům města i návštěvníkům, kteří k nám zavítají, moderní a důstojné prostředí s patřičným zázemím pro jejich cestování,“ zdůvodnil chystanou revitalizaci starosta Jan Jarolím.

Dvůr Králové nad Labem vypsal architektonickou soutěž na revitalizaci autobusového nádraží
Foto: www.dvurkralove.cz - Miluše Peterová
Popisek: Dvůr Králové nad Labem

Město by díky soutěži mělo získat návrh nového autobusového nádraží a zároveň širší urbanistickou a dopravní koncepci daného území. „Výsledný návrh by měl architektonicky, urbanistickými a provozními vazbami začlenit areál do centra města, vhodně navázat na prostranství ulice 17. listopadu a řešit také parkovací a odstavné plochy,“ podotkl místostarosta Jan Helbich.

Kromě umístění 19 stanovišť budou účastníci soutěže navrhovat prostor pro parkování s kapacitou přibližně 20 míst a prostor pro bezpečné stání pro kola. „Součástí návrhů bude také odbavovací hala pro cestující s odpovídajícím infosystémem a sociálním zázemím pro řidiče. Je na zvážení soutěžících, zda k tomu využijí stávající budovu čp. 1076, případně navrhnou její jiné využití nebo demolici. Dále budou pro veřejnost zajištěny toalety, infocentrum, skříňky na uschování zavazadel a občerstvení. Návrh má sice řešit koncepci celého řešeného území, podmínkou ale je, že autobusové nádraží bude možné realizovat samostatně v první fázi revitalizace areálu,“ upřesnil místostarosta.

Soutěž byla připravena v souladu se Soutěžním řádem České komory architektů, která potvrdila její regulérnost, a v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Zadání je podrobně specifikováno v soutěžních podmínkách, které byly připraveny prostřednictvím odboru rozvoje, investic a správy majetku ve spolupráci s architektem Janem Veisserem. „Do pracovní skupiny, která řešila konkretizaci soutěžních podmínek, jsme přizvali nejen odborníky z oblasti architektury, urbanismu i dopravy, ale spolupracovali jsme také se členy poroty, v níž jsou mimo jiné architekti Jakub Chuchlík, Martin Frei, Ivan Lejčar nebo Tomáš Cach. Městský architekt Petr Kocourek bude působit jako přizvaný odborník při hodnocení návrhů,“ poznamenal starosta Jan Jarolím.

Uzávěrka podávání návrhů pro první fázi soutěže je 24. dubna 2022, do druhé fáze pak porota vybere maximálně šest uchazečů, kteří budou vyzváni k dopracování svých návrhů. Termín odevzdání návrhů ve druhé fázi je 27. června 2022. „Porota bude hodnotit jak celkovou kvalitu urbanistického, architektonického, dopravního a krajinářského řešení soutěžního návrhu, tak ekonomickou přiměřenost z pohledu investičních a provozních nákladů, naplnění požadavků na kapacitu, reálnost návrhu vůči majetkoprávním vztahům a platné územně plánovací dokumentaci a možnost budoucího rozvoje území,“ uvedl starosta Jan Jarolím. Vítězný návrh by měl být znám během letních prázdnin a veřejnost si bude moci soutěžní návrhy prohlédnout opět na výstavě, která se uskuteční do tří měsíců od vyhlášení výsledků soutěže.

Vítězný návrh by měl být jedním z podkladů k zadání veřejné zakázky na zpracování navazujících projekčních prací, které budou obsahovat zejména projekt pro umístění a pro povolení stavby a její provádění. Předpokládané náklady na revitalizaci autobusového nádraží, na což chce město získat část financí z evropských dotací, jsou vyčísleny na 70 mil. Kč bez DPH, projekční práce na 7 mil. Kč bez DPH. „Tento projekt významně ovlivní podobu širšího centra města. Věřím, že získáme řadu kvalitních návrhů, stejně jako tomu bylo v případě architektonické soutěže na revitalizaci areálu bývalé Mayerovy továrny,“ dodal starosta Jan Jarolím.

Město Dvůr Králové nad Labem vlastní areál autobusového nádraží od konce roku 2019 a v následujícím roce koupilo také zbývající nemovitosti, jež jsou jeho součástí, včetně budovy čp. 1076. Vybudování nového dopravního terminálu je jednou z priorit aktualizovaného Akčního plánu Programu rozvoje města Dvůr Králové nad Labem na období 2016–2022.2

Vyhlášení soutěže včetně podkladů soutěžních podmínek na profilu zadavatele ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Ve Špitálském lese je nová skluzavka i balanční lávka

10:28 Plzeň: Ve Špitálském lese je nová skluzavka i balanční lávka

Skluzavka a balanční lávka. To jsou dva nové herní prvky, které zpestří dětem procházku po Špitálské…