Občan sám od sebe o takzvanou úřední adresu požádat nemůže. Bývá výsledkem většinou složitého a náročného správního řízení, o jehož zahájení smí požádat pouze majitel nemovitosti a to podáním žádosti o zrušení trvalého pobytu konkrétní osobě. Občan s úřední adresou by měl na ohlašovně magistrátu požádat o zavedení „doručovací adresy“, na které má možnost si veškerou korespondenci přebírat. Úřední adresa má pouze evidenční charakter a občané hlášení na této adrese si zde písemnosti přebírat nemohou.
Na úřad se čím dál častěji obracejí lidé, kteří sami od sebe chtějí mít trvalý pobyt nahlášen na magistrátu města. To však zákon neumožňuje, protože o změnu trvalého pobytu může občan požádat pouze do objektu určeného k bydlení a žadatel musí mít k objektu například vlastnický či nájemní vztah. Proto není možné mít na magistrátu plnohodnotný trvalý pobyt. Ocitnout se na takzvané „úřední adrese“ je však možné na základě výstupu správního řízení zahájeného podáním žádosti o zrušení trvalého pobytu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV