Stěna u dálničního přivaděče, tedy u komunikace I/38, bude dlouhá 1054 metrů a vysoká místy až sedm metrů. „Její nejnižší část bude dosahovat 4,5 metru a nejvyšší 6,9 metrů,“ upřesnil Petr Ryška, náměstek jihlavské primátorky odpovědný za investice a rozvoj města.
Vadí vám, že se Jaromír Jágr nechce nechat naočkovat proti covidu-19, protože prý má dostatek protilátek?Anketa
Novou stěnu připravilo Ředitelství silnic a dálnic ČR ve spolupráci s odborem rozvoje města jihlavského magistrátu z betonových panelů osazených do železobetonových, případně ocelových sloupků. Její životnost je výrobcem udávaná nejméně na 30 let.
Obnovení sjezdu a nové pruhy
Současná protihluková stěna u hlavního tahu mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem už nesplňuje potřebné limity a je dlouhá pouze 100 metrů.
V dané lokalitě na rušném dálničním přivaděči proběhlo v roce 2019 měření hluku z dopravy. A to konkrétně u rodinných domů situovaných v blízkosti stávající protihlukové stěny. Měření prokázalo překročení stanovených limitů jak v denní, tak i noční době. Díky nové stěně budou hygienické hodnoty opět v normě. „Součástí stavby je i obnovený sjezd na jihlavský Pávov, který výrazně usnadní tisícům lidí cestu z práce a do práce," doplnil náměstek Petr Ryška s tím, že se budou stavět i nové připojovací a odbočovací pruhy na dálniční přivaděč.
Hlavním investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, náklady na celou stavbu činí téměř 52 milionů bez DPH. Z toho 14,5 milionů bez DPH hradí statutární město Jihlava.
Práce, které začnou v polovině června, potrvají přibližně 6 měsíců. Sjezd by tak měl být pro řidiče otevřen v rámci předčasného užívání ještě do konce letošního roku.
autor: PV