Poslední pracovní jednání skupiny ministra životního prostředí Tomáše Chalupy řešilo v Bohumíně 9. Února 2012 mimo jiné praktické zavádění tzv. nízkoesmisních zón do center a exponovaných mít obcí a měst, které umožní nový zákon o ovzduší. Znamenalo by to, že by do těchto zón nesměla vjíždět starší auta v době smogové situace. „Karviná dlouhodobě tvrdí, že to je pro nás řešení dnes nepraktické, nemůžeme zastavit dopravu po jediné důstojné silnici, která nám protíná centrum města ve směru od Ostravy a dále na Český Těšín. Studie ministerstva životního prostředí nám to opět potvrdila – bez obchvatu a odklonu dopravy (hlavně nákladní) mimo centrum takové zóny vyhlásit nemůžeme, protože bychom naprosto zablokovali dopravu ve městě a zatížili okolní obce. Znovu se ukazuje, že obchvat je nutný. My jsme pro jeho stavbu udělali maximum, nyní je míč na straně státu, resp. ministerstva dopravy,“ řekl po jednání primátor Karviné Tomáš Hanzel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: karvina.cz
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

20:36 Karlovy Vary: Primátorka města přijala norského Chargé d´affaires
Karlovarská primátorka Andrea Pfeffer Ferklová dnes přivítala diplomatického zástupce Velvyslanectví…
- 16:26 Plzeň: Festival Summer Circus oživí město
- 11:28 Děčín: Nejen nové toalety zvyšují komfort cyklistů
- 7:13 Turnov: Město nabízí pronájem prostor pro ordinaci
- 22:31 Hradec Králové: Stavbaři přes léto zamíří na hradecká sportoviště
- 19:28 Litoměřice: Startovací byty v Želetické ulici nabízejí šanci na samostatné bydlení