Angličan Thomas Archer, rodák z Manchesteru, přišel do Lanškrouna za svojí manželkou v zimě 2015 a v dubnu téhož roku začal působit jako asistent pedagoga na Jiráskovce. "Tom pomáhá v hodinách anglického jazyka na prvním i druhém stupni, vede kroužky angličtiny a asistuje ve výuce, která je vedena novou metodou CLIL," vysvětluje ředitelka školy Monika Dušková. Content and Language Integrated Learning, tj. obsahově a jazykově integrované učení patří k významným vzdělávacím trendům dnešní doby. Rodilý mluvčí asistuje pedagogům v hodinách odborných a výchovných předmětů a ve čtyřiceti pěti minutách předává dětem faktické znalosti daného předmětu nebo alespoň novou slovní zásobu z probírané oblasti. Angličtina tak není předmětem třikrát v týdnu, ale stává se komunikačním prostředkem, díky němuž se žáci dozvědí něco nového a načerpají slovní zásobu z různých oblastí. Podle slov rodilého mluvčího ušli žáci za rok velký kus cesty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV