Společnost na něj získala přes 23 milionů korun z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) v rámci ITI Mladá Boleslav. Pátečního setkání se účastnil také primátor statutárního města Mladá Boleslav Jiří Bouška.
„Nejenže dlouhodobě a průběžně obnovujeme vozový park městské hromadné dopravy v Mladé Boleslavi, ale také investujeme do modernizace podpůrných technologií. Cestující jistě zaznamenali výměnu odbavovacích systémů ve všech vozech a proměnou prošlo také toto dispečerské pracoviště. To vše díky evropským prostředkům z Integrovaných teritoriálních investic, kde je Mladá Boleslav jediným okresním městem po boku velkých aglomerací, jako je Praha či Brno,“ řekl novinářům primátor Jiří Bouška.
„Jsem rád, že se nám společně s městem daří realizovat modernizaci našeho Dopravního podniku. Věřím, že cestující oceňují pravidelnou obměnu našeho vozového parku, čímž se nám daří držet vysokou úroveň mladoboleslavské MHD,“ uvedl jednatel Dopravního podniku Mladá Boleslav Marek Džuvarovský.
Díky modernizaci dispečerského pracoviště mohou zaměstnanci dopravního podniku v reálném čase sledovat polohu jednotlivých vozů i jejich náskok či zpoždění na linkách. Selektovat vozidla podle typu aktuálního stavu dopravy. Sledovat anomálie na spoji, zda jede po správné trase, zda obsluhuje danou zastávku. Provádět zpětnou kontrolu odjetých spojů a pravidelnost směn. Následně zpětně vyhodnocovat projetí všech zastávek a kontrolovat čas průjezdu.
Součástí projektu bylo také nasazení nových odbavovacích systémů včetně zavedení MB karty v inovované podobě. Ty vydává Dopravní podnik Mladá Boleslav ve spolupráci s dalšími městskými organizacemi od října 2024 a platnost původních karet skončí nejpozději 31. října 2025. Zákazníci si mohou nově vybrat MB kartu také ve virtuální podobě přes aplikaci MHD MB, která poskytuje i další funkcionality. Nových MB karet ve všech podobách je celkově vydaných přes 14 tisíc.
Technika instalovaná do autobusů je připravená i na propojení s telematickým systémem města, díky čemuž budou mít řidiči městské hromadné dopravy v případě zpoždění umožněný preferenční průjezd křižovatkami. Nyní se počítá s kompletním nastavením a spuštěním této funkcionality po dokončení rozsáhlé rekonstrukce třídy Václava Klementa.
V rámci mladoboleslavské hromadné dopravy je ročně převezeno pravidelně téměř tři miliony cestujících. Dopravní podnik disponuje 35 vlastními vozy, nejnovější tři zařadil do vozového parku letos v červnu, čímž kleslo průměrné stáří autobusů pod hranici pěti let. Současná obnova vozů (2023-2027) je také spolufinancovaná z ITI Mladá Boleslav, zahrnuje dohromady 17 autobusů, přičemž celková výše poskytnuté dotace převyšuje 80 milionů korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV