Nový ředitel Roman Král nastoupil na tuto školu ve školním roce 2014/2015, a už na konci tohoto školního roku došlo k první vlně odchodů pedagogů. Upřesněme ovšem, že z osmi tehdy odcházejících učitelů šli tři do řádného důchodu. Přesto jsme s ředitelem a vedoucím odboru školství situaci intenzivně řešili a zabývali se tím, nicméně jsme se shodli na tom, že jde o prvotní výměnu lidí, ne všem musí nutně vyhovovat systém práce a vize nového manažera, což by ředitel školy měl být především.
V následujícím školním roce, tedy vloni, opět došlo na konci školního roku k odchodu pedagogů, tentokrát jich bylo devět. I v této situaci jsme jednali nejen s ředitelem, ale také s pedagogickým sborem a rodiči žáků, a společně jsme dospěli ke konsenzu. Zdálo se, že v letošním školním roce je situace konečně jiná, nedocházelo k žádným stížnostem ani ze strany rodičů, ani ze strany pedagogů. Proto nás šokovalo, když týden před koncem školního roku došlo doslova k explozi a výpověď se rozhodlo podat více než 12 učitelů. Najednou se objevily i desítky stížností ze strany rodičů a v tu chvíli bylo jasné, že jde o interní problém, který bude nutné vyřešit velmi radikálně.
Roman Král ztratil důvěru vedení města, protože personální záležitosti jsou ve škole klíčové a pan ředitel si s nimi opakovaně neporadil. Je to člověk, který má zajímavé vize, ale uvést je do praxe sám nedokáže. K tomu potřebuje spolupráci celého učitelského sboru. Jakmile je tato spolupráce narušena, těžko se dají prosadit i velice dobře míněné vize. Komunikace s pedagogy a v některých případech i s rodiči žáků, to je vlastnost, kterou by měl dobrý ředitel školy a obecně dobrý manažer disponovat především.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV