Ostrava získala významné ocenění v oblasti vzdělávání

04.12.2021 21:10 | Tisková zpráva

Cenu za inovativní vzdělávací projekty EDUína 2021 získalo statutární město Ostrava. Cena je udílena od roku 2013. Porota hodnotila například kritéria udržitelnosti a přenositelnosti, aktuálnosti, funkčnosti, přínosu a inovativnosti projektu.

Ostrava získala významné ocenění v oblasti vzdělávání
Foto: Ostrava.cz
Popisek: Ostrava

Přihlášené projekty čekala dvě soutěžní kola. Soutěžního klání se letos zúčastnilo víc než 40 projektů. Ostravský projekt postoupil do finále ceny EDUína spolu s dalšími devíti přihlášenými programy.

O vítězích rozhodla odborná porota v průběhu slavnostního večera 1. prosince 2021 a ostravský projekt „doučování žáků a letní příměstské tábory v Ostravě“ se umístil na druhé příčce, jako druhý nejlepší projekt, detailněji ZDE.

Do letošního ročníku ceny EDUína bylo možné přihlásit projekty období distanční výuky, jejichž cílem bylo zmenšovat rozdíly mezi dětmi a kompenzovat sociální handicapy. Stejně tak byly hodnoceny aktivity, jež přispěly k vyrovnání rozdílů po návratu dětí do prezenční výuky a v době prázdnin. A nejinak tomu bylo i u projektu města, který se zaměřil na aktivity po návratu dětí do prezenční výuky a ve finále soutěže se ocitl prakticky jako jediný městský projekt (dalšími finalisty byla konkrétní školská zařízení či obecně prospěšné společnosti aj.).

Anketa

Má Miroslav Kalousek šanci stát se prezidentem České republiky?

2%
96%
hlasovalo: 14590 lidí

„Ocenění našeho projektu na celostátní úrovni si velmi vážím, inovace ve vzdělávání jsou doménou Ostravy. Děkuji všem pedagogům, kteří se v nelehké době pandemie věnovali dětem i v době prázdnin a přispěli tak k našemu společnému cíli, pomoci dětem doplnit ve výuce to, co samy, eventuálně spolu s rodiči, při distančním vzdělávání nezvládly. Doučování se účastnilo i několik žáků, kteří v srpnu vykonávali opravné zkoušky, všichni byli dostatečně připraveni a u zkoušek uspěli. Jsme rádi, že jsme projektem prospěli také samotným partnerským organizacím,“ konstatovala Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora.

V důsledku distanční výuky došlo ve vzdělávacím procesu v základním školství k řadě nesporně negativních jevů – sociální izolaci dětí, zvýšení tlaku na dětskou psychiku, narušení pracovních a studijních návyků žáků a jejich motivace ke vzdělávání, ale zejména ke vzniku či prohlubování nerovností ve vzdělávání, které se zvětšovaly s délkou trvání distanční výuky. Ostrava minimalizovala negativní dopady pandemie na základních školách také podporou vzdělávacích aktivit o prázdninách. Jednalo se jak o individuální doučování žáků základních škol, tak o propojení formálního a neformálního vzdělávání prostřednictvím příměstských táborů a letních kempů, zajišťovaných základními školami, středisky volného času a domem dětí a mládeže. Při dotazníkovém šetření města provedeném na 35 základních školách ke specifikování potřeb doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, žáků s poruchami učení, ale i dalších, bylo zjištěno, že distanční výuky se neúčastnilo nebo ji nezvládlo asi 1000 žáků (z celkového počtu 13 000).

Vzhledem ke zjištěným skutečnostem město podpořilo realizaci individuálního i skupinového doučování a příměstských táborů. V rámci oceněného projektu se zapojilo 14 ostravských základních škol, dvě neziskové organizace a čtyři střediska volného času. Ostrava podpořila projekt pro 937 dětí částkou 1 117 000 korun. Dále byly z rozpočtu místního akčního plánu uvolněny finanční prostředky na projektové dny v ZOO Ostrava a Planetáriu Ostravě, ve Světě techniky v Dolní oblasti Vítkovic. Díky kombinaci formálního a neformální vzdělávání byl zajištěn efektivnější výsledek aktivit. Progres je u jednotlivých žáků různý, od pozvolného až po značný. Jak zapojené organizace, tak žáci i jejich rodiče, oceňují individuální přístup i intenzivnější spolupráci s pedagogem. O projektu jsme již informovali ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hodonín: Ornitologická vycházka přilákala veřejnost

19:27 Hodonín: Ornitologická vycházka přilákala veřejnost

S velkým zájmem návštěvníků se setkala ornitologická vycházka pod vedením Ondřeje Ryšky z Jihomoravs…