„Pan ministr přislíbil zafinancování lávky nebo podchodu za předpokladu, že bude zrekonstruováno přednádraží, tedy zrealizován projekt přestavby přednádraží, na který jsme získali dotaci zhruba 90 milionů korun ze švýcarských fondů. Výstavbu této spojnice totiž považuje za logické završení celého projektu. V říjnu začne pracovat skupina, která má najít optimální variantu, ve hře je vedle lávky i podchod pod kolejištěm. Zkratka mezi nádražím a Duklou by měla být vybudována z prostředků Správy železniční dopravní cesty,“ řekla primátorka Pardubic Štěpánka Fraňková.
Právě s financováním rekonstrukce přednádraží v hodnotě přesahující 200 milionu korun zatím pardubická radnice váhá. Původní společný projekt Pardubického kraje, Českých drah a města Pardubic počítal s částkou zhruba 100 milionů korun. Ze švýcarských fondů město chtělo získat asi 89 milionů korun, o zbývající takzvaně neuznatelné náklady se mělo podělit rovným dílem s Pardubickým krajem. „Je potřeba vidět, že celý projekt v hodnotě 211 milionů korun zahrnuje výkup pozemků, úpravu prostoru přednádraží od ulice U Marka až po supermarket Albert, vybudování spojovací komunikace mezi křižovatkou rychlodráhy s Palackého ulicí a ulicí Kpt. Bartoše a přeložku trolejové trakce, která má být prodloužena až k Lidlu,“ vypočetl rozsah prací náměstek primátorky Martin Bílek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pardubice.eu