„Koalice se zavázala u významných veřejných staveb realizovat architektonické soutěže. To platí pro nové projekty, ale u metra D jsme s ohledem na význam projektu udělali výjimku, a soutěže uděláme, ačkoli dosavadní příprava s tímto postupem nepočítala,“ vysvětluje náměstkyně primátorky Petra Kolínská a dodává: „Architektura a výtvarné ztvárnění stanic prvního úseku metra A, práce architekta Jaroslava Otruby a výtvarníka Jiřího Rathouského, jsou dnes předmětem zájmu turistů z celého světa. Praha zatím nedokázala na tento soubor navázat, naopak dochází k jeho postupné degradaci.“
Stav příprav metra D je již velice pokročilý, ale zatím se nepodařilo vykoupit všechny pozemky. „Vzniklé problémy s výkupem pozemků nám dávají čas pro úpravu architektonické podoby projektu,“ říká Kolínská.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV