„Autobusy na CNG i moderní plničku už máme. Nyní jsme se rozhodli pokračovat v rozšiřování využití zemního plynu i ve flotile osobních vozů. Výhody stlačeného plynu jsou totiž jasné: výrazně nižší emise do ovzduší, tišší pohon i nižší náklady na palivo. To vše při srovnatelných pořizovacích nákladech,“ sdělil náměstek primátora Martin Ander.
Brno dlouhodobě preferuje CNG jako palivo pro autobusy městské hromadné dopravy. Za loňský rok bylo nakoupeno 88 autobusů na stlačený zemní plyn, celkem jich tedy v Brně jezdí už stovka. Ekologicky šetrná vozidla tohoto typu tak nyní tvoří třetinu všech městských autobusů. Další rozšíření o 60 autobusů se připravuje, v příštím roce jich přibude 23, v následujícím zbylých 37.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV