Vyškov: Radnice chce dostat nákladové nádraží pryč z města

24.09.2018 13:47

Vyškov dál trvá na podmínce vymístění nákladového nádraží ze zastavěného území města na jiné místo modernizované železniční trati Brno – Přerov. Taková je podstata usnesení, které na svém posledním zasedání vzali na vědomí vyškovští zastupitelé. Mají obavy z dopadu nakládky na okolí.

Vyškov: Radnice chce dostat nákladové nádraží pryč z města
Foto: Vyškov
Popisek: Vyškov

Platí tak unesení z roku 2008, které vyžaduje řešit prostor nádraží výhradně jako moderní odbavovací prostor pro obyvatele města a přilehlého okolí, nikoliv jako překladiště kameniva a dalšího materiálu. Důvodem zařazení bodu do programu jsou aktuální projekční práce, kdy se stavba jako celek připravuje pravděpodobně na roky 2020 – 2025. „Modernizace železniční trati Brno – Přerov je zásadní téma a bude mít obrovský vliv na život ve městě. Od začátku, kdy se o ní začalo uvažovat, požadujeme z prostoru vlakového nádraží vyloučit překladiště kameniva, sypkých hmot a takového materiálu, jehož doprava by nadměrně zvyšovala zátěž pro obyvatele. Je nutno si uvědomit, že trať prochází obytným územím města a jakákoliv další zátěž by pro jeho obyvatele byla neúnosná. O nakládce velkoobjemového materiálu, hlavně kameniva z kamenolomů v regionu, se ovšem v projektové dokumentaci ze strany investora tak nějak přestalo mluvit,“ naznačil starosta Vyškova Karel Goldemund s tím, že modernizaci za miliardy korun chystá Správa železniční dopravní cesty.

V uplynulých letech proběhla hlavně na úrovni projektanta stavby, investora a města Vyškova celá řada jednání, kde výše uvedený požadavek zástupci města uplatňovali. Variantou bylo využití části stávající železniční trati ze zastávky Rousínov do Komořan, kterou odborníci navrhovali ponechat jako vlečkovou kolej a kde by bylo možné mimo zastavěné území vybudovat jednoduché překladiště hlavně sypkých materiálů z regionálních lomů.

Obnovené projekční práce už ale s variantou nepočítají. „Při pracovních jednáních na úrovni projektanta a investora zástupci města Vyškova zjistili, že výše popsaná vlečková kolej Rousínov – Komořany z projektu v tichosti zmizela bez jakékoliv náhrady. V celém projednávaném úseku modernizace železnice nelze takové zařízení na dráze umístit. Projekt k tomu nevytváří podmínky. Návrh na vymístění překladiště z Vyškova mimo zastavěné území tak zůstal nevyslyšen. Žádné náhradní řešení investor ani projektant nenabízejí. Překladiště nadále ponechávají ve Vyškově ve stávající poloze a stavu. A to se nám samozřejmě nelíbí, proto jsme oprášili deset let staré usnesení,“ zdůraznil starosta města.

Překladiště se sice nachází v drážních plochách, které vlastní částečně Správa železniční dopravní cesty a částečně České dráhy, ale jsou téměř v centru města v poměrně intenzivně zastavěných obytných plochách. „A je potřeba vnímat, že nejde pouze o dopad nakládky na okolní zástavbu v podobě hluku, vibrací a prašnosti. Musíme myslet také na skutečnost, že pokud zůstane na celém úseku v budoucnu modernizované železnice pouze vyškovské nakládací místo, nepůjde jen o navážku materiálu z opatovického lomu, ale i třeba z Lulče, případně jiných v budoucnu otevřených lomů, nabízí se i dřevní hmota z okolních lesů a podobně. Samozřejmě musíme myslet také na navýšení hustoty dopravy. Těch strašáků je celá řada,“ nastínil obavy starosta Goldemund.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Neslibujete nesplnitelné?

Opravdu jde ještě změnit migrační pakt, když ho podezřele narychlo EP před volbami odsouhlasil? A jak chcete zrušit green deal? Jsem pro, ale myslím, že je to nereálný slib.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Frýdek-Místek: Město usiluje o záchranu krajského bazénu

19:27 Frýdek-Místek: Město usiluje o záchranu krajského bazénu

Krytý bazén na krajské Střední škole řemesel ve Frýdku-Místku potřebuje nutnou rekonstrukci. Radnice…