Platí tak unesení z roku 2008, které vyžaduje řešit prostor nádraží výhradně jako moderní odbavovací prostor pro obyvatele města a přilehlého okolí, nikoliv jako překladiště kameniva a dalšího materiálu. Důvodem zařazení bodu do programu jsou aktuální projekční práce, kdy se stavba jako celek připravuje pravděpodobně na roky 2020 – 2025. „Modernizace železniční trati Brno – Přerov je zásadní téma a bude mít obrovský vliv na život ve městě. Od začátku, kdy se o ní začalo uvažovat, požadujeme z prostoru vlakového nádraží vyloučit překladiště kameniva, sypkých hmot a takového materiálu, jehož doprava by nadměrně zvyšovala zátěž pro obyvatele. Je nutno si uvědomit, že trať prochází obytným územím města a jakákoliv další zátěž by pro jeho obyvatele byla neúnosná. O nakládce velkoobjemového materiálu, hlavně kameniva z kamenolomů v regionu, se ovšem v projektové dokumentaci ze strany investora tak nějak přestalo mluvit,“ naznačil starosta Vyškova Karel Goldemund s tím, že modernizaci za miliardy korun chystá Správa železniční dopravní cesty.
V uplynulých letech proběhla hlavně na úrovni projektanta stavby, investora a města Vyškova celá řada jednání, kde výše uvedený požadavek zástupci města uplatňovali. Variantou bylo využití části stávající železniční trati ze zastávky Rousínov do Komořan, kterou odborníci navrhovali ponechat jako vlečkovou kolej a kde by bylo možné mimo zastavěné území vybudovat jednoduché překladiště hlavně sypkých materiálů z regionálních lomů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV