„Dej si kávu a větrník a máš Znojmo zadax,“ hlásí kampaň na podporu místních podnikatelů a turismu, která běží od 1. června do 30. září. Kampaň frčí po celé republice a její jednoduchý a hlavně efektivní model inspiruje i ostatní města v republice. Princip je totiž velmi jednoduchý: utraťte určitý obnos v zapojených podnicích (těch je přes 130) a pak získáte volný vstup do znojemských pamětihodností.
„Neuvěřitelně si vážíme, že se pro kampaně #mastozadax zapojili snad všichni podnikatelé ve Znojmě, kteří mají co dočinění s cestovním ruchem. Díky tomu jsme už v červnu měli abnormální sezónu a vyšší návštěvnost hlásí všechny památky, které jsme do Zadaxu zapojili,“ říká starosta Jan Grois.
Porovnání června 2019 a června 2020 přináší zajímavá čísla. Radniční věž navštívilo téměř 3 000 lidí, což je o třetinu víc než za stejné období vloni. Více než dvojnásobek návštěvníků hlásí Expozice pivovarnictví i prohlídky města. Téměř jednou tolik lidí než vloni za stejné období přišlo na prohlídku hradebního opevnění. „Zajímavá jsou i čísla návštěvnosti podzemí. Kdybychom nepočítali školní výlety, které letos chybí a které se nerozhodují podle kampaní na podporu cestovního ruchu, kam pojedou na výlet, tak máme v podzemí nárůst 20 % návštěvníků,“ počítá František Koudela, ředitel Znojemské Besedy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV