Znojmo zažilo jednu z nejsilnějších turistických sezón

17.10.2020 7:35

Znojmo zažilo jednu z nejsilnějších turistických sezón, a to i v nelehkých časech, kdy Corona nebyla a není jen mexické pivo.

Znojmo zažilo jednu z nejsilnějších turistických sezón
Foto: znojmocity.cz
Popisek: Letecký pohled na centrum města Znojmo

Do turistických provozů zavítalo více navštěvníků než v loňském roce a místní i turisté objevovali kromě vyhlášeného podzemí i méně známé atrakce, jako je například hradební opevnění. Do podzemí, radniční věže a dalších turistických cílů zavítalo na desetitisíce návštěvníků, více než třetina přitom využila volného vstupu, který získali díky jedinečnému projektu Znojmo Zadax (#mastozadax). Co je ale podstatnější: všichni, kteří navštívili naše památky a prohlídky zadax, se museli ve Znojmě prvně ubytovat, zajít si tu na oběd nebo na něco dobrého do kavárny.

V době, kdy výhledy turistické sezóny nebyly vůbec růžové, spustilo město Znojmo se Znojemskou Besedou projekt #mastozadax, který měl za úkol nejen zviditelnit Znojmo, jako atraktivní město, ale hlavně restartovat služby spojené s cestovním ruchem.

„Se Zadaxem, jak projektu zkráceně říkáme, jsme přišli velmi brzo, už v květnu, tedy v době, kdy se ostatní regiony teprve rozkoukávali a řešili, jak s danou situací naložit. Díky tomu za námi turisté jezdili už v průběhu června. V TOP sezóně přes prázdniny pak Znojmo vyloženě praskalo ve švech,“ říká ředitel Znojemské Besedy František Koudela.

Anketa

Obáváte se dalšího vývoje situace kolem nemoci COVID-19? (Ptáme se od 15.10.2020)

74%
26%
hlasovalo: 21991 lidí

Jak Zadax vlastně vznikal? „Naší myšlenkou bylo využít turismus jako nástroj pro podporu místních podnikatelů. Koronavirová turistická sezóna neměla dobré prognózy a my jsme nechtěli jen sedět s rukama v klíně a čekat, co přijde. Nechtěli jsme nechat podnikatele na holičkách, ale naopak s nimi aktivně spolupracovat,“ vysvětluje důvody vzniku Koudela.

Primárním cílem Zadaxu tedy nebylo zvýšit návštěvnost turistických provozů například na dvojnásobek a tím zvýšit tržby, ale šlo zejména o to naznačit turistovi, že je skvělé se ve Znojmě ubytovat, zajít si na oběd nebo do kavárny, protože pak dostanou u podnikatelů, partnerů projektu poukaz opravňující je k volnému vstupu třeba do podzemí nebo na radniční věž.

Od začátku června až do konce září tak mohli návštěvníci města vybírat mezi 140 zapojenými podnikateli, jejichž provozovny byly označené nákepkou Znojmo Zadax. Právě u nich mohli poukazy opravňující k volnému vstupu obdržet. Stačilo utratit nastavenou částku – gastro 150 Kč, ubytování 500 Kč, ostatní služby 200 Kč a volňásek byl váš.

Projekt přinesl hned několik zajímavých čísel. Do oběhu se během 4 měsíců dostalo na 62 tisíc poukazů, z nichž téměř 35 tisíc návštěvníci na provozech využili. Ještě zajímavější jsou samotná čísla návštěvnosti objektů. V porovnání se stejnými měsíci roku 2019 se celková návštěvnost turistických provozů Znojemské Besedy zvýšila o 51 %. V součtu do podzemí, radniční věže, Expozice pivovarnictví, na prohlídky hradebního opevnění a města, zavítalo bezmála 84 tisíc návštěvníků.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

20:27 Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

Zpomalení dopravy a větší bezpečnost. To jsou v kostce hlavní záměry přestavby páteřní ulice v Drožd…