ANO přichází s novým řešením přesunu nádraží

06.06.2016 15:50 | Zprávy

Nové řešení pro hlavní vlakové nádraží v Brně předsatavilo Hnutí ANO. Navrhuje umístit jej za řeku poblíž AZ Toweru, tedy zhruba kilometr od stávající polohy. Návrh předkládá investorovi stavby, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).

ANO přichází s novým řešením přesunu nádraží
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

O problému s brněnským železničním uzlem se ví více než 100 let, protože poloha „horního nádraží“ omezuje rozvoj města směrem na jih. Plánovalo se proto přemístění tohoto dopravního uzlu směrem na jih (dnešní varianta u řeky). Za dobu úvah o tomto přemístění se však situace výrazně změnila a i přes tento problém vznikl u horního nádraží historicky výborně fungující dopravní uzel, kterého by se Brňané neradi vzdávali.

„S ohledem na to jsme se spolu s architekty a projektanty pokusili najít cestu, jak této výhody co nejvíce využít a zároveň usnadnit rozvoj města směrem na jih, což stávající poloha nádraží velice znesnadňuje. Tímto řešením se navíc zvyšuje kapacita pro výstavbu v rámci rozvojového území na více jak 85 hektarů. To umožní urbanistický rozvoj této části města, která leží ladem desítky let,“ uvedl architekt Petr Bořecký, předseda komise pro územní plánování.

„Významně jsme se zabývali městskou hromadnou dopravou, která má ve stávajících variantách velké otazníky. Nová varianta využívá stávající vlakový násep, po kterém bude možné vést tramvajovou trať ze současného nádraží přímo na nádraží nové. Další rameno této trati obslouží území kolem AZ Tower. Za autobusovým nádražím u hotelu Grand se tato linka napojí do stávajícího systému tramvajové dopravy,“ doplnil náměstek primátora pro oblast dopravy a investic Richard Mrázek.

Řešení nádraží, které z těchto důvodů nyní navrhuje hnutí ANO, spojuje výhody obou dosavadních zamýšlených variant. Zároveň je výrazně levnější, protože maximálně využívá stávající infrastruktury – dvou existujících nádraží.

- Nově navrhované hlavní nádraží je umístěno za řeku do místa mimoúrovňového křížení dvou železničních tras směrem k nákladovému uzlu. Podobně jako ve Vídni by sloužilo pro mezinárodní vlaky a vnitrostátní rychlíky.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Oto​ Klempíř byl položen dotaz

Líbí se mi, že umíte uznat svou chybu.

Ale jak to tedy vlastně bylo? Vy jste s STB opravdu spolupracoval? A kdy přesně jste spolupráci ukončil?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (KDU-ČSL): O kandidatuře do takové funkce jsem nikdy neuvažoval

6:23 Okamura (KDU-ČSL): O kandidatuře do takové funkce jsem nikdy neuvažoval

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke kandidatuře na předsedu sněmovny