Vážený pane předsedo, vážený pane ministře, kolegyně a kolegové,
dovolte mi několik slov k tomu, proč jsem vydal nesouhlasné stanovisko s odpovědí pana ministra Ťoka. Není z odborných důvodů, ale je to z důvodů regionálního zájmu, který se v tomto případě lišil. Jedná se vlastně o to, že v roce 2010 byly zavedeny přímé vlakové spoje z Trutnova do Prahy a nazpátek. Bylo to velmi dobré, ty důvody řeknu za chvilku. Ty spoje jezdily každou sudou hodinu jako přímé rychlíkové spoje, každou lichou hodinu jezdily jako přestupní spoje v Hradci Králové. Kdo tímto vlakem jezdí, tak ví, jaká je lahůdka přestupovat v Hradci Králové. Myslím, že Pardubické i po rekonstrukci na tom nebude výrazně lépe.
Musím říci, že Trutnov je druhé největší centrum v Královéhradeckém kraji, je to vlastně základna pro východní Krkonoše, a nejenom tam, ale i pro Adršpašsko-Teplicko-Broumovský komplex. Doprava do těchto míst je velmi komplikovaná z toho důvodů, že do Trutnova neexistuje kapacitní komunikace, dálnice, která je ve výstavbě, což bude ještě pár let trvat. Zároveň neexistuje ani kapacitní železnice, a to je ten problém. Většina tratí je jednokolejných a dokonce nejsou ani elektrifikovány a některé tratě nám tam dokonce i chybí, jako třeba Vysokovská spojka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV