Bartoň (Piráti): Konec nulové tolerance alkoholu pro vodáky je opět o krok blíž

05.09.2018 16:33 | Zprávy

Hospodářský výbor schválil návrh zákona o vnitrozemské plavbě. Narozdíl od původního pirátského návrhu, který vyjímal vodáky z přestupku úplně, hospodářský výbor přijal pozměňovací návrh, ve kterém stanovil u toho, kdo vede plavidlo, tedy zadáka, limit jedné promile alkoholu. Posádka bude nadále bez omezení v duchu původního návrhu, který jsem s Piráty předložil.

Bartoň (Piráti): Konec nulové tolerance alkoholu pro vodáky je opět o krok blíž
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Pirátská vlajka

Vzhledem k tomu, že v současnosti má jak háček, tak zadák limit rovný nule, tak rozhodnutí sněmovního Hospodářského výboru vítám. Jedná se o kompromisní řešení, díky kterému jsou vodáci opět blíže naději, že novela projde i třetím čtení a vejde v platnost. Varianta bez limitu i pro zadáka, tedy toho kdo vede loď, prošla velice těsně prvním čtením. Tento kompromisní návrh umožní více poslancům s klidným svědomím hlasovat pro návrh.

Na výboru se diskutovala stanovená hranice limitu a padly návrhy na 0,5, 0,8 a 1 promile. Návrhy vycházely z limitů platných v jiných evropských zemích, s tím, že jestliže ve Velké Británii a Irsku je možno s 0,8 promile řídit i motorové vozidlo, tak v případě vodáckého bezmotorového plavidla na vodě by měla platit vyšší hranice.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

finance

Pane ministře, můžete prosím uvést o kolik jste zvýšil plat pracovníkům SSZ za dobu Vašeho působení? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

KSČM: Morální bankrot staré koalice

6:03 KSČM: Morální bankrot staré koalice

Ustavující schůze Poslanecké sněmovny by se měla nést v duchu respektu k demokracii.