Bradáč (SPO): Střední školství v Karlovarském kraji - jaké vlastně má být?

13.11.2017 9:19 | Zprávy
autor: PV

Návrh úpravy oborové skladby, jaké jsou argumenty, věcné, pro a proti?

Bradáč (SPO): Střední školství v Karlovarském kraji -  jaké vlastně má být?
Foto: archiv kandidáta
Popisek: Lídr SPO v Karlovarském kraji Jaroslav Bradáč

Zastupitelstvo Karlovarského kraje na svém posledním zasedání schválilo dokument, který navrhuje určitá opatření, jejichž cílem je narovnat neblahý stav v segmentu odborného školství. Pravda, s určitou odkládací podmínkou, do příštího Zastupitelstva, kdy má Pracovní skupina, složená ze zástupců delegovaných politickými stranami, prodiskutovat a zvážit možná rizika a překážky, které by mohl tento krok způsobit. Dokument, který byl předložen týmem odborníků zcela vědomě řeší pouze segment odborného vzdělávání, nikoliv všeobecného, protože všechny pokusy o nápravu  z minulosti, předkládané jako „komplexní“, byly pokaždé dost tvrdě odmítnuty. Důvodem byla tak rozdílná paleta zájmů, politických, lokálních, osobních, že sebelépe propracovaný, a argumenty podložený materiál prostě neprošel, a projít nikdy nemohl.

 

Dnes se už snad nenajde nikdo, kdo by veřejně prohlásil, že systém je dobrý, a nepotřebuje žádné změny. Naopak, snad všichni unisono tvrdí, že „něco“ se opravdu musí udělat. Jen to, co se má, a musí udělat, má odvahu definovat a realizovat málokdo. Bohužel.

 

I proto byl tedy zpracován, jako první etapa, segment odborných oborů, který je prokazatelně ve špatném stavu, a zaměstnavatelé ze všech oblastí v kraji oprávněně kritizují úroveň výsledků. Principem opatření je sloučení škol, které učí stejné, nebo příbuzné obory do jednotného systému, který zajistí stejné podmínky pro vzdělání samé. Přístup k modernímu vybavení, a podmínkám a prostředí. V neposlední řadě i stejná pravidla pro přijímání žáků a hodnocení jejich výsledků. Přirozeným vývojem, spoluprací škol, pak dojde i k úpravě počtu nabízených, a dlouhodobě neobsazovaných  míst ve školách. Žádná škola, ani obor, se nezavírá, všichni stávající studenti a žáci mají záruku, že mohou dokončit své vzdělání tam, kde právě jsou. Je to řešení sice složitější, nejméně však omezující, vstřícné a civilizované. Na maximální možnou úroveň potlačí případné negativní dopady, pokud nějaké přeci jen nastanou, jak pro žáky, tak pro pedagogický sbor.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Šedá ekonomika

Jak jste s šedou ekonomikou bojovali vy nebo to nepovažujete za něco, co je třeba řešit? A k tomu komplikování života podnikatelů, nemyslíte, že hlavně pro ty menší podnikatele byla dost rána pod pás, když jste jim zrovna Vy zvýšili odvody, a to dost drasticky? Podpoříte teď ANO, které je chce sníži...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Válek (TOP 09): Zdravotnictví má být o zdraví, ne o papírování

9:15 Válek (TOP 09): Zdravotnictví má být o zdraví, ne o papírování

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke svým úspěchům na Ministerstvu zdravotnictví