Bradáč (SPO): Střední školství v Karlovarském kraji - jaké vlastně má být?

13.11.2017 9:19 | Zprávy

Návrh úpravy oborové skladby, jaké jsou argumenty, věcné, pro a proti?

Bradáč (SPO): Střední školství v Karlovarském kraji -  jaké vlastně má být?
Foto: archiv kandidáta
Popisek: Lídr SPO v Karlovarském kraji Jaroslav Bradáč

Zastupitelstvo Karlovarského kraje na svém posledním zasedání schválilo dokument, který navrhuje určitá opatření, jejichž cílem je narovnat neblahý stav v segmentu odborného školství. Pravda, s určitou odkládací podmínkou, do příštího Zastupitelstva, kdy má Pracovní skupina, složená ze zástupců delegovaných politickými stranami, prodiskutovat a zvážit možná rizika a překážky, které by mohl tento krok způsobit. Dokument, který byl předložen týmem odborníků zcela vědomě řeší pouze segment odborného vzdělávání, nikoliv všeobecného, protože všechny pokusy o nápravu  z minulosti, předkládané jako „komplexní“, byly pokaždé dost tvrdě odmítnuty. Důvodem byla tak rozdílná paleta zájmů, politických, lokálních, osobních, že sebelépe propracovaný, a argumenty podložený materiál prostě neprošel, a projít nikdy nemohl.

 

Dnes se už snad nenajde nikdo, kdo by veřejně prohlásil, že systém je dobrý, a nepotřebuje žádné změny. Naopak, snad všichni unisono tvrdí, že „něco“ se opravdu musí udělat. Jen to, co se má, a musí udělat, má odvahu definovat a realizovat málokdo. Bohužel.

 

I proto byl tedy zpracován, jako první etapa, segment odborných oborů, který je prokazatelně ve špatném stavu, a zaměstnavatelé ze všech oblastí v kraji oprávněně kritizují úroveň výsledků. Principem opatření je sloučení škol, které učí stejné, nebo příbuzné obory do jednotného systému, který zajistí stejné podmínky pro vzdělání samé. Přístup k modernímu vybavení, a podmínkám a prostředí. V neposlední řadě i stejná pravidla pro přijímání žáků a hodnocení jejich výsledků. Přirozeným vývojem, spoluprací škol, pak dojde i k úpravě počtu nabízených, a dlouhodobě neobsazovaných  míst ve školách. Žádná škola, ani obor, se nezavírá, všichni stávající studenti a žáci mají záruku, že mohou dokončit své vzdělání tam, kde právě jsou. Je to řešení sice složitější, nejméně však omezující, vstřícné a civilizované. Na maximální možnou úroveň potlačí případné negativní dopady, pokud nějaké přeci jen nastanou, jak pro žáky, tak pro pedagogický sbor.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Moravané: Proč jít k volbám, i když "nic nezmění"

23:08 Moravané: Proč jít k volbám, i když "nic nezmění"

Jakub Moravčík. člen předsednictva Moravanů nabízí několik důvodů, proč je lepší jít volit, i pro ty…