Buršík (ANO): Před vizuálním smogem bude chránit nové nařízení o regulaci reklamy

12.01.2022 10:01

Vizuální smog neboli zamoření veřejného prostoru reklamou je problémem v řadě měst. Příbram se snaží tuto problematiku řešit a jedním z prvních kroků je Nařízení města o regulaci reklamy.

Buršík (ANO): Před vizuálním smogem bude chránit nové nařízení o regulaci reklamy
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

Účelem nově vydaného nařízení je omezení šíření reklamy na veřejně přístupných místech mimo dané provozovny, tedy ochrana městského prostředí před tzv. vizuálním smogem. 

Anketa

Je omluvitelné, že poslanec Farský jede na půl roku studovat do USA?

hlasovalo: 31241 lidí

„Schválení zmíněného nařízení je prvním účelným krokem, který mohou města učinit, když chtějí bojovat s vizuálním smogem. Jde o krok, který v řadě měst pomohl vyčistit ulice od rušivé reklamy a navrátit městům jejich přirozený vzhled. Věřím, že se toto postupně bude dařit i zde v Příbrami,“ říká 1. místostarosta Martin Buršík.

Nařízení města, které nabývá účinnosti od 1. února 2022, jasně vymezuje veřejně přístupná místa, na nichž je reklama zakázána, a to jak v samotném městě, tak i v příslušných osadách.

Nově tedy nebude možné umisťovat reklamu například na zábradlí, ploty, sloupy veřejného osvětlení, využívat zařízení šířící reklamu zvukem či obrazem. Upraveny budou muset být velkoplošné reklamy na markýzách a slunečnících na venkovních restauračních zahrádkách a předzahrádkách, a další. Jasná pravidla jsou stanovena ve zmíněném Nařízení města č. 2/2021 o regulaci reklamy, které najdete na webových stránkách města: https://1url.cz/UKvVg.

Všechna komunikační média, která budou od nabytí účinnosti nařízení v rozporu s novými pravidly, mají být odstraněna či dle pravidel upravena do 30. června letošního roku s tím, že u stávající velkoplošné reklamy na markýzách a slunečnících na venkovních restauračních zahrádkách je termín posunut až do konce letošního roku.

Zvláštním bodem schváleného nařízení jsou krátkodobé akce. Zákaz šíření reklamy se nevztahuje na veřejné sbírky, charitativní akce, shromáždění, pouliční průvody a manifestace, dále pak veřejně přístupné krátkodobé sportovní nebo kulturní akce.

Výjimku z uvedeného nařízení mají billboardy a další pevné konstrukce pro umisťování reklamy, které jsou schváleny stavebním úřadem.

V průběhu února bude svoláno veřejné slyšení se zástupci města, které je určeno primárně pro zadavatele reklamy, reklamní agentury a provozovatele obchodů, služeb a restauračních zařízení.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Takže pane Turku, tady jsou fakta

7:02 Rajchl (PRO): Takže pane Turku, tady jsou fakta

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slovům Filipa Turka (Motoristé sobě).