Návrh ministerstva dopravy přenechat formou jednacího řízení bez uveřejnění výběr mýta od roku 2017 stávajícímu dodavateli jednoznačně nedoporučila Pracovní skupina pro transparentní veřejné zakázky při Ministerstvu pro místní rozvoj ČR, stejně jako Pracovní skupina Rady vlády pro informační společnost. V této chvíli tedy neexistuje žádný právní rámec, na jehož základě by mohlo být mýto vybíráno. Smlouva s firmou Kapsch přitom končí už 31. prosince 2016.
„Ministerstvo dopravy v čele s ministrem Ťokem vytvořilo bezvýchodnou situaci, ze které nyní hledá jakoukoliv cestu ven, a to třeba po hraně legálnosti. V této chvíli neexistuje nic, co by upravovalo výběr mýta od roku 2017. V praxi to znamená, že Česká republika bude každý měsíc přicházet cca o 800 milionů korun na výstavbu dopravní infrastruktury. Z ČR se stane jedno velké parkoviště,“ komentuje situaci Jan Birke, odborný mluvčí ČSSD pro oblast dopravy.
„Lavírování ministerstva při řešení mýta připomíná kauzu Opencard. Ministerstvo zvolilo podobný postup jako politici pražského magistrátu ve snaze prodloužit smlouvu s provozovatelem Opencard, kdy postup Prahy odmítl antimonopolní úřad i Nejvyšší správní soud,“ upozorňuje místopředseda ČSSD Milan Chovanec. V červnu bylo v této věci publikováno rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, potvrzující verdikt antimonopolního úřadu, který udělil pokutu hlavnímu městu Praze i jejímu Dopravnímu podniku, že pomocí jednacího řízení rozšířil s firmou Haguess smlouvu na Opencard.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV