Obecně jsem přesvědčen, že pro každý zákon je jen dobře, když projde testem Ústavního soudu, zda je v souladu s Ústavním pořádkem. Pokud je, dostane štempl ústavnosti, pokud není, protiústavní části ÚS zruší, což je jenom dobře. Proto jsem ochoten prakticky u všech zákonů podepsat ústavní stížnost (a činím tak).
za 2) a za hlavní - při schvalování novely tohoto zákona neuvěřitelným způsobem Poslanecká sněmovna pošlapala Ústavu, když se v rozporu s Ústavou vůbec nezabývala pozměňovacím návrhem Senátu, čímž jednoznačně porušila čl. 47 odst. 2 Ústavy a namísto toho si narychlo vymyslela novou verzi. Marně proti tomuto bezprecendentnímu kroku protestovala Komise pro Ústavu a Senát jako celek (důvodem byla s téměř 100% pravděpodobností mnou navržená a Senátem schválená část pozměňovacího návrhu, která rušila výjimku pro samotnou Poslaneckou sněmovnu, Senát, Ústavní soud, Kancelář prezidenta republiky a další ústavní instituce). Více o tom v mém vystoupení ZDE.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV