Charvát (ANO): Otázka inkluze je řešitelná, ale ne teď
09.03.2015 11:02
Parlamentem projednávaná novela školského zákona, která mimo jiné mění vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – týká se tedy i dětí s mentálním postižením, které by v rámci inkluze (úplného začlenění) musely být vzdělávány v klasické škole podle jednotného vzdělávacího programu. Inkluze žáků by ale podle vedení města měla být nastolena až poté, kdy stát vytvoří školám a jejich zřizovatelům odpovídající podmínky, myslí si Martin Charvát:
Otázka inkluze je řešitelná, ale rozhodně ne ve stávajících podmínkách – vzdělávání všech dětí v hlavním vzdělávacím proudu bez personálního a ekonomického zajištění může významně snížit úroveň znalostí všech dětí, o zatížení ekonomiky země nemluvě.
Školní vzdělávací programy pro děti různých mentálních úrovní jsou momentálně upraveny přesně podle jejich schopností.
Z praxe je zřejmé, že děti s nižším IQ, podle něhož jsou pak odborníky zařazovány do základní, respektive praktické školy, mohou zažít pocit úspěchu ve vzdělávání, což je pro sebevědomí každého jednotlivce dost podstatné. Zároveň učitelé z běžných škol nemusejí výrazně pomalejšímu žákovi přizpůsobovat tempo výuky.
Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.