Smutné je, že tahle informace je stále aktuální. A to i přesto, že na ni opakovaně již více než dvanáct měsíců upozorňuje ČSSD. Téměř rok také leží na stole tři varianty možného řešení. Překvapivé je, že se žádnou z nich dosud nikdo z kompetentních lidí nezabýval.
Bohužel to platí i pro generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného, který v pořadu Otázky Václava Moravce slíbil, že chce Cargu pomoci. Podle něj společnost až doposud řídili lidé, kteří o dopravě vůbec nic nevěděli. S jeho nástupem, tedy před čtyřmi měsíci, však přišli odborníci, kteří to teď dávají do pořádku. Jako příklad uvádí, že dráhy jako laskavá matka pomohou svému dítěti, když odkoupí zbytné lokomotivy a vagony v hodnotě 360 milionů korun. Zelený však zároveň připouští, že je to jen jednorázová akce, která instituci nezachrání.
Slova pana Zeleného o záchraně Carga znějí v tomto kontextu přinejmenším podivně. Předně je nutné zdůraznit, že je velmi sporné, zda vůbec České dráhy mohou podle stávající legislativy od své dcery cokoli kupovat. Navíc bude i velmi problematické tento případný "obchod" zdůvodnit. Zvláště, když tak může být ohrožena stabilita finančních zdrojů "matky". Neméně podivné je pak i to, že řešení, které generální ředitel navrhuje, nepovažuje ani on sám za systémové. Celý záchranný plán pro ČD Cargo se tak vlastně zužuje jen na změny smluv, které generální ředitel v rozhovoru rovněž připustil. To, přeloženo do normálního jazyka, znamená snížení platů lidem, kteří ve společnosti pracují, případně jejich daleko jednodušší a snazší propouštění.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD