Spolupráce spolku Rekola s městem přinese řadu výhod i cyklistům, kteří službu nevyužívají a upřednostňují vlastní kolo. Rekola poskytla městu anonymizovaná data o výpůjčkách kol, která IPR využívá např. při doporučení pro plánované opravy stanic metra. „Díky datům můžeme při plánování zohlednit i potřeby cyklistů. Zjistíme třeba, kde ve městě chybí cyklostojany. Cenná jsou také data Rekol o krádežích z hlediska prevence kriminality jízdních kol. Ta nás vedla k rozhodnutí zažádat o grant Ministerstva vnitra na podporu projektu forenzního identifikačního značení kol,“ uvedl náměstek Dolínek.
Pro zajištění lepší dostupnosti kol získala Rekola data a doporučení od Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy. „Naším cílem při výběru dat pro Rekola je především zajištění dobré návaznosti na spoje MHD a zajištění kol v oblastech s vysokou koncentrací pracovních míst,“ uvedl Marek Zděradička, ředitel odboru infrastruktury IPR Praha.
„Máme velkou radost z toho, že má město o data zájem a aktivně s nimi pracuje. V příštím roce proto nově umožníme uživatelům dát v aplikaci souhlas se sběrem anonymizovaných dat i o průběhu jejich trasy. Tato data budou dobrým vstupem pro plánování a prioritizování dalšího rozvoje infrastruktury pro cyklisty,“ řekla Pavlína Pacáková, koordinátorka bikesharingu Rekola.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV