Prvním klíčovým krokem byla společná schůzka náměstka Petra Dolínka, do jehož gesce spadá mimo jiné i oblast dopravy, Komise pro cyklistiku a organizací, které jsou v Praze zodpovědné za plánování i realizaci dopravních investic. Přítomni byli zástupci Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), Technické správy komunikací (TSK), Institutu plánování a rozvoje (IPR) a dalších institucí.
„Mým požadavkem bylo, aby se opatření pro cyklistiku stala nedílnou součástí přípravy každého dopravního projektu, rekonstrukce či investice a to na všech úrovních. Doposud se totiž řada věcí řešila spíše ad hoc a nesystémově. Výsledkem je, že někde potřebné cykloopatření chybí, jinde se naopak realizovalo, ale vynaložené náklady neodpovídají užitku,“ vysvětlil náměstek Dolínek.
Nyní vznikne v řádu týdnů manuál pro všechny organizace, aby bylo jasné, jakým způsobem cykloopatření do všech projektů zakomponovat. Náměstek Petr Dolínek se s novým předsedou Komise pro cyklistiku shodují v tom, že je třeba realizovat potřebné projekty a využitelné finanční prostředky čerpat logicky tak, aby cyklistům pomohly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV