„Na metro D čekají statisíce Pražanů, kterým jsme slíbili, že uděláme vše pro co nejrychlejší výstavbu. Vzhledem k problémům s výkupy pozemků jsme byli nuceni najít řešení, které umožní brzké zahájení stavby. Osobně jsem absolvoval desítky jednání s odborníky a fázování výstavby se ukázalo jako optimální řešení v naší situaci,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek.
Přípravu výstavby metra D provázejí problémy s majetkoprávním zajištěním stavby, což si vyžádalo hledat postup, umožňující získání stavebního povolení a zahájení realizace výstavby části připravovaného provozního úseku metra, kterou by nebyly dotčeny problematické pozemky. Studie Metroprojektu pro různé varianty postupu výstavby zhodnotila dopady do EIA, na vydané územní rozhodnutí, předpoklady k vydání stavebního povolení, přínosy zprovoznění etap a samozřejmě vazby na zajištění potřebných pozemků. Projektant jednoznačně doporučil pokračovat v přípravě IV. varianty fázování výstavby, která má ze všech posuzovaných variant předpoklad zahájení realizace v nejbližším termínu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV