Blíží se konec roku a s ním zřejmě i jedno z nejdůležitějších hlasování zastupitelstva města Uherské Hradiště za posledních několik let.
Podle dosavadního plánu vedení města mají totiž zastupitelé dát zelenou některé z předkládaných variant modernizace uherskohradišťské teplárny. Přestože jsem to byl právě já, který před třemi lety prosadil usnesení, které zavazovalo starostu, aby jako zástupce města pověřený výkonem práv společníka ve společnosti CTZ prosazoval investici do takových opatření, která budou skutečně eliminovat znečišťování ovzduší a šíření prašnosti, mám z dosavadního vývoje událostí přinejmenším velmi smíšené pocity.Samozřejmě je dobře, že se radnice a německý většinový vlastník teplárny dohodly na tom, že dojde k ukončení spalování hruboprachu. Je to ekologicky i ekonomicky velmi správné rozhodnutí. Na druhou stranu se nemohu zbavit dojmu, že právě snaha maximalizovat zisk a zajistit dlouhodobý ekonomický profit pro tuto soukromou společnost a jejího majitele zcela přehlušila tolik potřebné hledání skutečně nejlepší energetické koncepce pro naše město.
Moc nechápu, proč radniční koalice doposud tvrdohlavě odmítala všechny mé dosavadní návrhy, které směřovaly ať už k vyhlášení místního referenda či zpracování oponentního posudku ke stále jednostranně předkládaným výpočtům. Na první pohled je všem jasné, že tyto výpočty totiž automaticky preferují varianty spojené s vybudováním spalovny komunálního odpadu nejen pro Uherské Hradiště, ale pro města a obce ze širokého okolí, neboť ze spalování odpadu se stává čím dál lukrativnější byznys. Ze stejného důvodu se žádné odborné oponentury nedočkala ani „analýza“ spojená s možnostmi energetické decentralizace a už vůbec se neotevřela diskuse o jiných nadčasových a moderních energetických konceptech. Ptáte se proč? Důvod je jediný… Celou dobu je diskuse o modernizaci teplárny v zajetí původního zadání, jehož autorem nebylo město, ale německý většinový vlastník teplárny.
Bez ohledu na to, jestli sám za sebe fandím či nefandím spalování komunálního odpadu v centru našeho města, takto se žádné skutečně zodpovědné rozhodnutí, které může zásadním způsobem ovlivnit život v našem města na desítky let dopředu, udělat nedá. A moc bych si přál, kdyby tomu bylo jinak. Právě pro absenci oponentní studie a v kontextu všech ostatních výše uvedených argumentů při svém hlasování nepodpořím variantu, která by odsoudila naše město k tomu, aby se stalo na příští desítky let spalovnou komunálního odpadu pro velkou část Slovácka.
Ing. Michal Dvouletý, MBA
Strana soukromníků ČR / Naplno pro Hradiště

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
reklama
Článek obsahuje štítky
autor: PV
MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
reklama
style="min-height:300px;">
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.
Další články z rubriky

22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postoji k Ukrajině ve střední Evropě.
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů