Felcman (Zelení): Dopravní napojení zóny Ostašov dopadlo kompromisem

20.05.2021 10:51 | Zprávy

Po dlouhých a opakovaných jednání mezi městem a Osadním výborem Františkov bylo dosaženo kompromisního řešení ve věci dopravního napojení nové průmyslové zóny, připravované v areálu bývalé slévárny Ostašov. Dopravní zátěž by neměla přesáhnout 70 cest kamionů po ulici Švermova denně, což bude smluvně zajištěno.

Felcman (Zelení): Dopravní napojení zóny Ostašov dopadlo kompromisem
Foto: Zelení
Popisek: Zelení

„Revitalizaci areálu bývalé slévárny Ostašov sledujeme už od května 2019, kdy byly zveřejněny první informace. Od začátku pozitivně hodnotíme záměr obnovy staré průmyslové plochy, na druhou stranu ale i upozorňujeme, že dopravní napojení takto velké zóny přes obytnou čtvrť Františkov je urbanisticky velmi nevhodné,“ popisuje začátek celého příběhu Jindřich Felcman, zastupitel města Liberec za Zelené.

Po roce, v květnu 2020, kdy se začaly dostávat ven nové materiály k dopravnímu napojení zóny, založil J. Felcman na Facebooku veřejnou skupinu. Toto propojení obyvatel Františkova napomohlo vzniku Osadního výboru Františkova. Žádost o jeho zřízení přitom ležela na libereckém magistrátu už od září 2019. Až po urgenci na jednání zastupitelstva v květnu 2020 byl Osadní výbor Františkov najednou městem schválen. Tlak na město a investora pak obyvatelé Františkova navýšili, když v lednu 2021 v rámci zjišťovacího řízení EIA k záměru revitalizace zóny uplatnili připomínku s cca 100 podpisy.

„Náměstek Šolc od začátku tvrdil, že obavy o velkém počtu kamionů jsou nadnesené. Těžko se ale těmto obavám divit, když se o velmi vysoké zátěži psalo dokonce i v dopravním posouzení objednaným samotným investorem a zpracovaným známou projekční společností Valbek. V tabulce objektivně odvozených hodnot je uvedena horní mez až 495 nákladních vozidel denně. Tuto hodnotu ale autoři studie následně razantně snížili s lapidárním odůvodněním, cit. „Intenzity nákladních vozidel jsou pak uvažovány v hodnotách 50 % dolní meze, když je zohledněn podíl manipulačních ploch a existence železniční vlečky,““ vysvětluje J. Felcman. A dodává: „V areálu se přitom předpokládá hala prakticky od plotu k plotě a využití vlečky není nijak garantováno. Protože doposud nikdo neví, co se v areálu bude skutečně dělat. Ještě nyní jsou zveřejněny na realitních webech inzeráty nabízející prostory v zóně k pronájmu. Komukoliv.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jan Farský byl položen dotaz

Jste pro, aby byla Ukrajina součástí EU a NATO?

A nic ve zlém, ale jak teda ta vaše návštěva Ukrajině a Ukrajincům pomohla?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zwyrtek Hamplová: Do nás se kopat může?

8:04 Zwyrtek Hamplová: Do nás se kopat může?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slovům Jindřicha Šídla stran virtuálních slovních …