Kobliha nepůsobí tak, že by člověk dostal pamlsek za pár korun, a proto by někoho volil. Kobliha je symbol a právě ta symbolická rovina je klíčová a vysvětluje, proč tak dobře fungují.
1) Kobliha je produkt, který je spojený s Babišovým podnikáním a touto formou hnutí ANO zdůrazňuje, že Babiš podniká v oblasti, na které nejenže není nic špatného, ale dokonce je zcela zásadní - umožňuje nakrmit obyvatelstvo. Babiše tedy koblihy identifikují jako "slušného podnikatele", oproti podnikatelům, kteří dělají v IT, marketingu, staví dálnice (oblasti, přes které se historicky tuneloval stát), případně dělají něco jiného, pod čím si volič nic konkrétního nepředstaví.
2) Rozdávat jídlo symbolizuje schopnost postarat se o ostatní, a to z pozice někoho nad námi. Babiš tím sděluje, že má na to, aby se o nás staral. To je další pilíř jeho marketingu.
3) Kobliha je sladká, je to bonus, je to něco navíc. Babiš sděluje, že jako stát máme na víc, než na suchej chleba.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV