Odůvodnění ministra Ťoka, že se příprava výstavby VRT za dobu jeho působení nedala zvládnout, je stejně alibistická, jako když tvrdí, že se nedala zvládnout příprava výběrového řízení na provozovatele mýta na našich dálnicích a musel to ponechat firmě Kapsch.
Předseda vlády Sobotka v únoru 2017 uvedl, že by výstavba VRT mezi Prahou a Drážďany mohla být zahájena v roce 2035. To je výsměch, neboť v té době jednak p. Sobotka již nebude u vlády a jednak v té době bude základní evropská páteřní síť VRT již dobudována. Proto v březnu tohoto roku poslanci napříč politickými stranami přijali usnesení, ve kterém zavazují ministerstvo dopravy k urychlení výstavby VRT s rychlostí 300 km/hod. Přesto ministr Ťok trvá na tom, že není nutno stavět nové VRT, nýbrž jen modernizovat současné tratě a rychlost 200 km/hod je dostatečná („Nejsme v Německu nebo ve Francii“, uvedl). Tento přístup je absolutně nepochopitelný, jelikož jedním z hlavních důvodů výstavby VRT je vedle rychlosti osobní přepravy i zprůchodnění stávající kolejové sítě pro jiné druhy železniční dopravy. V případě nákladní dopravy by tím bylo dosaženo dvojího efektu, kromě ekologizace dopravy také snížení zátěže dálniční sítě způsobované kamióny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV