Proč si to myslím? Podle mého názoru je to velmi užitečné například u odborných předmětů, kde se názvosloví zvládnuté v cizím jazyce může studentům hodit v praxi. Platí to zejména v případech, kdy nastoupí do nadnárodních společností, jakou je třeba místní Škoda Auto. Sám jsem nějakou dobu pracoval právě ve škodovce. Díky tomu umím ještě dnes téměř všechny díly automobilu pojmenovat v němčině. To jsem se však musel naučit až v praxi. V budoucnu mohou studenti tyto znalostí získat už ve škole .
Mladá generace se bez cizích jazyků neobejde. Ať chceme nebo ne, jsme součástí globalizovaného světa, v němž význam jazyků neustále roste. Naše ekonomika je otevřená, tuzemské firmy obchodují po celém světě, zahraniční společnosti u nás investují a podnikají. Tomuto prostředí se naše školy přizpůsobují jen pomalu. Samozřejmě jsme na tom mnohem lépe než třeba před dvaceti lety, ale studentů, kteří opustí střední školu a běžně se domluví, není ani dnes mnoho. Blýská se však na lepší časy. Příkladem je právě ono zmiňované osmileté gymnázium v Mladé Boleslavi. Při své poslední návštěvě jsem měl možnost si se studenty popovídat bez problémů v angličtině. Jejich schopnost formulovat složité dotazy a reagovat v relativně odborné diskuzi o zahraniční politice mě naplňuje optimismem, že se efektivní výuku jazyků daří prosazovat. Věřím, že brzy nebudeme mít jen studenty schopné úspěšně zvládat gramatické testy, ale hlavně budou schopní v cizím jazyce přemýšlet a pracovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV