Hanuš (ODS): Evropský parlament předepisuje emisní limity automobilů po roce 2020

27.03.2019 5:35

Evropský parlament se dnes chystá stvrdit limity pro nové osobní automobily, podle kterých musí mezi léty 2020 a 2030 klesnout průměrné emise oxidu uhličitého o 37,5 procenta a výrobci musí prodat dané množství bezemisních a nízkoemisních vozidel.

Hanuš (ODS): Evropský parlament předepisuje emisní limity automobilů po roce 2020
Foto: ODS
Popisek: Tomáš Hanuš

Kandidát ODS do Evropského parlamentu Tomáš Hanuš kritizuje návrh slovy: „Evropský parlament nechce přijmout fakt, že prodejní čísla elektromobilů se zatím zvedají jen pomalu. Bojuje proti tomu dalším těžko dosažitelným limitem a zavedením minimálních kvót pro elektroauta. Pokud výrobci neprodají dostatek elektroaut, nebudou moci prodávat konvenční auta.“

Už limitní hodnota 95 gramů CO2/km pro rok 2020 není podle německého Svazu automobilového průmyslu (VDA) dosažitelná pouze spalovacími či vznětovými motory. Přechod na elektromobilitu se však nevyvíjí dostatečně rychle. V situaci, kdy chybí potřebná infrastruktura pro dobíjení elektroaut, se chystá Evropský parlament schválit další razantní snížení předepsaných limitů. Pokles průměrné hodnoty emisí vyrobených aut všech výrobců o 37,5 procenta je podle Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA) „z dnešní perspektivy naprosto nereálný“ . Nejnovější návrh navíc zavádí povinnost výrobců prodávat v roce 2025 minimálně 15 procent, respektive v roce 2030 minimálně 35 procent, bezemisních a nízkoemisních vozidel.

Tomáš Hanuš pomáhal utvářet pozici europoslanců Občanské demokratické strany k emisím pro rok 2020 stejně jako po roce 2020. Atmosféru, v jaké byly oba návrhy vyjednávány popsal: „Po propuknutí aféry dieselgate se zásadně změnilo vnímání celého automobilového průmyslu ze strany europoslanců ostatních politických skupin. Zatímco při vyjednáváních o limitech pro rok 2020 Evropský parlament změnil návrh Komise ve prospěch průmyslu, nyní je tomu přesně naopak. V této negativní atmosféře někteří europoslanci přehlíží, jak zásadní kroky už průmysl udělal a kolik už do elektromobility nainvestoval. Přesto jsou stále nedůvěřiví a riskují konkurenceschopnost evropských výrobců, když předepisují emisní cíle daleko za doporučeními průmyslu.“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maříková (SPD): V4  je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

23:07 Maříková (SPD): V4 je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k Visegradské čtyřce.