Konkrétně mluví dohoda ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu o tak zvané „inteligentní regulaci rychlosti“. Podle ní by Vaše auto mělo sledovat dopravních značky a údaje z GPS a pokud překročíte povolenou rychlost, tak by Vám omezilo výkon motoru, ťukalo do plynu nebo Vám dalo jinak najevo, že se máte ukáznit.
Citované nařízení je dalším z řady návrhů, kdy evropský regulátor převádí úlohu státu na výrobce. Úkolem výrobce je vyrábět auta, která lidé chtějí a ne auta, která lidi rozčilují. Pokud to nebude dělat, zkrachuje a bude muset propustit lidi. Kontrola dodržování rychlosti je pak věcí státu, respektive policie, ne výrobce. Po vypuknutí aféry dieselgate prochází parlamentem neustále jen zákazy. Jednou jsou to zákazy vjezdu dieselů, podruhé kvóty pro elektroauta, teď zase omezování rychlosti. Pomalu to vypadá, že lidé vlastně nepotřebují nikam cestovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV