To jasně dokládá, že všechny rezorty se elektronizaci intenzivně věnují. Nejen mě osobně, ale i IT odborníkům z krajů i měst chybí vzájemná provázanost systému. Ta by přitom pomohla zatraktivnit služby občanům našeho státu a umožnit jim rychlou a efektivní komunikaci s veřejnou správou. Znepokojuje mě, že ve srovnání s vývojem v ostatních oblastech, IT ve veřejné správě velmi pokulhává.
Všichni přes internet běžně vzájemně komunikujeme, nakupujeme, ovládáme své bankovní účty, ale našemu století odpovídající elektronické služby státu pro občany buď vůbec nefungují, nebo jsou složité a díky tomu v praxi nevyužívané. Centrální orgány, vláda, ministerstva a jimi přímo řízené organizace spolu nedostatečně mluví a není jasně stanovený směr, ani cíl, kterého je nutné v oblasti rozvoje informačních technologií ve veřejné správě dosáhnout. Spravedlivě musím ocenit snahu státu a Ministerstva vnitra ČR o stanovení vizí a priorit v e-governmentu i práci týmu vládního zmocněnce pro informační technologie a digitalizaci. Stále se však nedaří realizaci plánů v oblasti IT včasně zapracovávat do legislativy státu, chybí tahouni a mnozí nadšení odborníci na e-government už dávno rezignovali. Jasná není ani otázka financování.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV