Hejtman Bernard: Nové cestující získáme vyšší kvalitou služeb

24.02.2019 19:34 | Zprávy

Nové vlaky, vybavené moderními technologiemi, pohodlnými sedačkami, klimatizací a připojením k wi-fi, budou od roku 2021 jezdit na lince P2 (Klatovy–Plzeň–Beroun). Plzeňský kraj v pátek 22. února 2019 podepsal smlouvu se zástupci Českých drah, které nové vlaky nakoupí a budou na této trati zajišťovat provoz.

Hejtman Bernard: Nové cestující získáme vyšší kvalitou služeb
Foto: archiv Josefa Bernarda
Popisek: Josef Bernard

„Jedná se o velký úspěch. V Plzeňském kraji jde o historicky první úspěšné nabídkové řízení vedoucí k uzavření smlouvy na 15 let. Takových úspěšných soutěží v republice ještě mnoho neproběhlo. Zároveň jde o první soutěž na nová vozidla v elektrické trakci vůbec. Osobně mám velkou radost, že se nám daří výrazně zvyšovat kvalitu nabízených služeb ve veřejné dopravě. Jsem přesvědčen, že veřejná doprava má do budoucna velký potenciál a že nové cestující získáme právě vyšší kvalitou služeb, tedy dostatečnou nabídkou spojů a moderními vozidly," říká hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.

Plzeňský kraj na provozovatele vlaků na lince P2 Klatovy–Plzeň–Beroun vypsal na konci roku 2018 veřejnou zakázku. Do nabídkového řízení se přihlásili dva účastníci - České dráhy a RegioJet. Společnost RegioJet však musela být vyloučena pro nezajištění nabídky. Nabídkovou cenu jediného uchazeče se podařilo výrazně snížit v rámci elektronické aukce na úroveň ceny, která je v ekonomických možnostech kraje.

„Dodavatel nových vozidel pro tuto linku vzejde z veřejné zakázky na dodávku až 50 elektrických jednotek s kapacitou 160 míst. S výrobcem už brzy uzavřeme rámcovou smlouvu a vozidla pak budeme odebírat podle aktuální potřeby. Mezi prvními to bude právě 11 jednotek pro Plzeňský kraj. Půjde typově o podobné jednotky, které od loňského prosince nasazujeme na linku Plzeň–Horažďovice předměstí," říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec a dodává: „Tato investice zapadá do naší dlouhodobé investiční strategie, v rámci které bychom chtěli v příštích 5 letech nakoupit nebo modernizovat vozidla pro dálkovou i regionální dopravu za zhruba 40 miliard korun."

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Jak byste tedy vše řešili vy?

Mě taky štve, že prošetření Blažkovy kauzy budeme platit my, ale na druhou stranu, jak byste to řešili vy jako ANO? Protože zas neřešit to je podle mě taky špatně, takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Kdyby vše zaplatil sám Blažek by bylo nejlepší, ale podle mě naprosto nereálné. Co ale třeba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zwyrtek Hamplová: Návrh na zrušení pěti částí konsolidačního balíčku

17:04 Zwyrtek Hamplová: Návrh na zrušení pěti částí konsolidačního balíčku

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k jednání Ústavního soudu na podnět části senátorů.