Hejtman Kuba: Krajská očkolinka pomohla Jihočechům s očkováním. V provozu bude do konce června

24.06.2021 10:46

Krajská telefonní infolinka obsloužila během pěti měsíců svého fungování více než 33 tisíc hovorů.

Hejtman Kuba: Krajská očkolinka pomohla Jihočechům s očkováním. V provozu bude do konce června
Foto: repro Facebook
Popisek: Lídr kandidátky ODS v krajských volbách v Jihočeském kraji Martin Kuba

Krajští úředníci lidem radili, vyhledávali potřebné informace, ale také volajícím vytvořili přes 5 tisíc registrací k očkování a zprostředkovali více než 6 200 rezervací konkrétních termínů.

Anketa

Je Alena Schillerová dobrá ministryně financí?

69%
28%
hlasovalo: 8566 lidí

Linka byla bezplatná a na šesti telefonech se za dobu provozu linky vystřídalo 48 operátorů a 2 koordinátoři provozu z řad zaměstnanců krajského úřadu a krajem zřizovaných organizací.

„Kolegové z krajského úřadu na infolince pomohli zhruba dvěma stovkám lidí denně. Zřízení této linky, která byla pro volající zcela zdarma, mělo rozhodně smysl. Ne každý si totiž bez problémů poradí v online prostoru, a tak na linku volali hlavně senioři, ale také lidé, kteří mají omezenější přístup k internetu. Linka fungovala v pracovních dnech, v době největšího náporu, od osmi rána do čtyř odpoledne,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba a upřesnil, že infolinka zahájila provoz od 15. ledna a ukončena bude 30. června. Nejvytíženější byla v průběhu měsíce března, kdy pomohla s registracemi k očkování téměř 2 500 volajícím.  Hovory vyřizovali zaměstnanci krajského úřadu a jeden zaměstnanec Hvězdárny České Budějovice, kteří o tuto činnost projevili zájem. Řada z nich měli již zkušenost při pomoci s trasováním na krajské hygienické stanici a někteří dále pomáhají s organizací očkování v našem největším očku na českobudějovickém výstavišti.

„Všem našim zaměstnancům, kteří infolinku během těch 117 dnů obsluhovali, děkujeme. Měli jsme od volajících řadu pozitivních zpětných vazeb. Lidé potřebovali pomoci s registrací, ale také měli spousty dotazů. Potřebovali poradit, jak změnit nebo zrušit rezervovaný termín, jak získat očkovací certifikát. Operátoři byli schopni odbavit významnou část dotazů týkající se očkování.  „Zde se velmi vyplatila skvěle fungující spolupráce mezi jednotlivými odbory krajského úřadu. Linku organizovalo naše krizové oddělení ve spolupráci s všemi odbory kraje v koordinaci s našimi personalisty a za odborné podpory odboru zdravotnictví,“ dodal hejtman Kuba s tím, že náklady na infolinku hradí krajský úřad. Byly vyčísleny na zhruba 400 tisíc korun vč. 30% slevy, kterou od dubna poskytla společnost O2.

Jihočeská infolinka doplňovala celostátní linku 1221, ta jihočeská měla ale proti celostátní lince obrovskou výhodu znalosti vakcinační strategie kraje a díky úzkému propojení s jihočeskými OČKO centry dokázala veřejnosti vždy konkrétně poradit.  

Ke stejnému datu, tedy k 30. červnu, končí kromě krajské bezplatné telefonní očkolinky také bezplatná kyvadlová doprava od hlavní brány českobudějovického výstaviště na Husově třídě k očkovacímu centru v pavilonu T1, kterou provozuje Statutární město České Budějovice.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Rakušan (STAN): Ještě máme šanci dostat nejmenší děti z ústavů

15:15 Rakušan (STAN): Ještě máme šanci dostat nejmenší děti z ústavů

Poslanecká sněmovna bude v pátek na mimořádné schůzi k novelizaci zákona o sociálně-právní ochraně d…