Hejtman Netolický: Chrudim a Slatiňany jsou konečně bez kamionů

24.12.2021 8:39

Po otevření obchvatu Chrudimi v prosinci 2015 byla dnes slavnostně otevřena druhá 4,5 kilometru dlouhá etapa stavby přeložky silnice I/37, která bude řidičům sloužit jako obchvat Slatiňan s napojením na stávající trasu za městem směrem na Žďár nad Sázavou.

Hejtman Netolický: Chrudim a Slatiňany jsou konečně bez kamionů
Foto: Archiv ČSSD
Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

Otevření se kromě nového ministra dopravy Martina Kupky, generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic ČR Radka Mátla zúčastnili také hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš. Stavba vyšla na 442 milionů korun bez DPH. 

Anketa

Budete se o Vánocích omezovat při setkávání s přáteli a příbuznými?

14%
83%
hlasovalo: 27928 lidí

„Po otevření prvního úseku dálnice D35 je dokončena další velmi důležitá dopravní stavba, kterou dokončení obchvatu souměstí Chrudim a Slatiňany bezpochyby je. Poté, co se v roce 2015 z velké části ulevilo Chrudimi samotné, tak kamiony směřující dál na Žďár nad Sázavou pokračovaly přes centrum Slatiňan, a to v bezprostřední blízkosti zámku, který je po rekonstrukci velmi hojně navštěvován. Vyvedením dopravy až za Škrovád tak dojde nejen k výraznému zrychlení cesty z Pardubic směrem na Vysočinu, ale především k výraznému uklidnění dopravy v obou městech,“ řekl hejtman Martin Netolický.

Podle náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše je nyní nezbytné zahájit stavbu obchvatů krajského města, a to jak severovýchodního, tak jihovýchodního. „Podle aktuálních informací od ŘSD by měla být stavba severovýchodního obchvatu Pardubic zahájena v průběhu příštího roku s dokončením v roce 2025. Jedná se o veledůležitou stavbu pro odklonění dopravy, a to nejen té nákladní z centra Pardubic. Předpokládaná hodnota stavby je 1, 5 miliardy korun bez daně,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš. Stavba jihovýchodního obchvatu Pardubic by pak mohla začít v roce 2025. „Nová komunikace se napojí na silnici I/37 u Dražkovic a povede směrem na Pardubičky a Černou za Bory, kde se napojí na silnici II/322,“ vysvětlil náměstek Kortyš. Hejtman Martin Netolický doplnil, že je kromě obchvatů Pardubic a brzy zahájené stavby obchvatu Svitav nezbytné přemýšlet také nad obchvatem aglomerace Ústí nad Orlicí. „Jedná se o aglomeraci, ve které žije přes 30 tisíc obyvatel a přímo středem měst prochází silnice I/14. Obchvat byl plánován v době pádu minulého režimu a nyní je nutné otevřít alespoň debatu, protože od té je k realizaci řádově 10 let,“ vysvětlil hejtman Netolický.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Laudát (KAN): Dobře pracovala, tak ji vyrazíme

20:03 Laudát (KAN): Dobře pracovala, tak ji vyrazíme

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny…