Hejtman Půta: Dopravu pro Liberecko a Frýdlantsko jsme zajistili přímým zadáním

2. 1. 2018 13:52

Autobusovou dopravu na Liberecku a Frýdlantsku stále zajišťuje společnost ČSAD Liberec.

Hejtman Půta: Dopravu pro Liberecko a Frýdlantsko jsme zajistili přímým zadáním
Foto: Liberecký kraj
Popisek: Hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj)
reklama

V závěru minulého roku rozhodla mimořádná Rada Libereckého kraje o výběru autobusového dopravce, který od Nového roku zajišťuje dopravní obslužnost v regionu v tzv. oblasti Sever. Rada se řídila zákonem č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících, který řeší mimořádné situace v zajištění dopravní obslužnosti. Od 1. ledna 2018 jezdí na krajských linkách Liberecka a Frýdlantska autobusy společnosti ČSAD Liberec, a to za cenu 33,38 korun za kilometr.

„Přímým zadáním, které nám samozřejmě dovolil v této mimořádné situaci zákon, jsme zajistili dopravní obslužnost pro Liberecko a Frýdlantsko. Dopravcem nabídnutá cena 33,38 korun za kilometr byla lepší než všechny předchozí nabídky v jednacích řízeních bez uveřejnění v oblasti Sever v roce 2017,“ říká hejtman Martin Půta.

Nabídka společnosti ČSAD Liberec a.s. již zahrnuje vliv inflace, navýšení mezd v důsledku změny nařízení vlády od 1. 1. 2018, růst pohonných hmot a nulovou hodnotu čistého příjmu.

„Smlouvu jsme s dopravcem uzavřeli na dobu platnosti trvání mimořádné situace, což jsou maximálně dva roky s výpovědní lhůtou 60 dní bez udání důvodů ze strany Libereckého kraje. Ukončení mimořádné situace závisí na termínu vydání rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o přezkumu postupu Libereckého kraje v odkupu akcí společnosti ČSAD Liberec,“ vysvětlila Jitka Volfová, statutární náměstkyně pro ekonomiku.

„Tímto krokem bude zajištěna dopravní obslužnost v objemu 3,6 milionů kilometrů ročně 65 autobusy společnosti ČSAD Liberec. Cestující se nemusí ničeho obávat, protože dopravce má na předmětné linky v oblasti Sever vydané licence a schválené jízdní řády,“ upřesňuje náměstek pro dopravu Marek Pieter.

Zákon č. 194/2010 Sb. umožňuje Libereckému kraji v mimořádné situaci uzavřít či rozšířit již platné smlouvy s dopravci, nebo nařídit dopravní společnosti zajištění služeb.

Liberecký kraj i nadále bude usilovat o vytvoření vlastního autobusového dopravce, ve kterém by měl kraj částku 300 milionů korun, kterou každoročně autobusovou dopravu v kraji financuje pod svoji plnou kontrolou.

Shrnutí nabídky dopravce ČSAD Liberec a.s. platné pro období od 1. 1. 2018:

  • Náklady (včetně čistého příjmu): 33,38 Kč/km; z toho čistý příjem: 0 Kč/km
  • Výnosy (tržby): 11,77 Kč/km
  • Kompenzace: 21,62 Kč/km

Přehled cen v oblasti Sever v roce 2017:

Původní smlouva uzavřená na základě jednacího řízení bez uveřejnění JŘBU (podzim 2014) platná do 31. 12. 2017

  • rok 2017 ČSAD Liberec a.s. – cena dopravního výkonu včetně navýšení o mzdový příplatek 29,74 Kč/km
  • rok 2017 – po vyčerpání 5,706 mil. Kč ČSAD Liberec a.s. – 26,80 Kč/km

JŘBU I. – osloveni všichni dopravci v IDOL (březen 2017) – zakázka zrušena z důvodu vysoké ceny

  • nabídka BusLine a.s. – cena dopravního výkonu platná pro období jízdního řádu 2016/2017: 32,79 Kč/km
  • nabídka ČSAD Liberec a.s. – cena dopravního výkonu platná pro období jízdního řádu 2016/2017: 32,98 Kč/km

JŘBU II. – osloven pouze stávající dopravce ČSAD Liberec a.s. – zakázka zrušena z důvodu chyby v nabídce a vyloučení dopravce

  • nabídka ČSAD Liberec a.s. – cena dopravního výkonu platná pro období jízdního řádu 2016/2017: 31,09 Kč/km

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Kolaja (Piráti): Politici nesmí novinářům diktovat, co nebo o čem mají psát

15:00 Kolaja (Piráti): Politici nesmí novinářům diktovat, co nebo o čem mají psát

Loni zemřelo na světě kvůli své práci 32 novinářů, upozorňují europoslanci v den, kdy by Ján Kuciak…