Podle člena koaličního vládního týmu Martina Půty je nezbytné udržet samostatnou agendu ministerstva dopravy a více prostoru věnovat rozvoji a kvalitě železniční sítě. V oblasti místního rozvoje chtějí Piráti a Starostové podpořit modernizaci české venkova a obcím pomoci s využitím evropských peněz na technologické trendy.
„Za zcela klíčové považuji, aby ministerstvo dopravy v nadcházejícím volebním období mělo ministra na plný úvazek. Slučování agendy průmyslu, obchodu a energetiky a dopravy pod jedno ministerstvo v době ohromné technologické revoluce v dopravě a energetice považuji za nesmysl,” představil Martin Půta a řízení resortu dopravy přirovnal k řízení velkého parníku: „Nelze zběsile hýbat jeho kormidlem ze strany na stranu. Každý zásah do přípravy projektů, může znamenat jejich zpoždění nebo dokonce velké prodražení. V budoucnu budeme sklízet problémy, které může rychlé nahodilé rozhodnutí v rozdělaném projektu může způsobit. Takové odstrašující příklady v odkládání dlouhodobých projektů jsou bohužel vidět po celé republice a napravují se několik dalších volebních období,“ řekl na snídani s novináři hejtman Libereckého kraje Martin Půta.
Pro rozvoj české dopravy v dalších letech bude podle hejtmana Půty důležité už ve fázi plánování investic vyhodnocovat jejich dopady a vedle ekonomické návratnosti, zohledňovat i vyhodnocení environmentálních či sociálních, hygienických a ekologických parametrů projektů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.